حمایت از کالای ایرانی سوغات حجاج امسالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مشهد گفت: در ایام حج تمتع نیز آماده ارایه بهترین و با کیفیت‌ترین سوغات‌هایی که محصول داخلی هستند را به حجاج سال97 که توسط مددجویان تحت پوشش این کمیته تولید می‌شوند هستیم.

حبیب‌الله آسوده در آیین افتتاح سومین نمایشگاه اشتغال و خودکفایی و اولین نمایشگاه مشترک سوغات حجاج سرزمین بیت‌الله‌الحرام که در روز 4شنبه در تالار نور مشهد به منظور حمایت از کالای ایرانی برگزار شد افزود:این اقدام صورت گرفته در ارتباط با حمایت از کالاهای داخلی و نیز در راستای جنگ اقتصادی و برپایی این‌چنین نمایشگاه‌هایی در سالی که رهبر معظم ایران دغدغه اصلی خود را حمایت از کالاهای داهلی بیان کرده بسیار قابل تحسین و شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد:جایگزینی تهاجم اقتصادی به‌جای تدافع در سال 98حتما امکان‌پذیر و قابل اجرا است، همانطور که دشمنان از موشک‌های ایران در هراس هستند قطعا سال‌های آینده با این بسترسازی گفتمانی، اندیشه‌ای و نظریه‌ای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی با تهاجم اقتصادی با دنیای استکبار برخورد خواهیم کرد.

بستر تولیدات داخلی فراهم شود

آسوده تصریح کرد:در حال حاضر جنگ اقتصادی در کشور به راه افتاده‌است و زمانی‌که به شعار سال مقام معظم رهبری فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که چقدر حکیمانه و اندیشمندانه است، چرا که در حقیقت ما از سال‌ها پیش این بستر و این فرهنگ مبارزه با استکبار اقتصادی را شروع کرده‌ایم، در این راه همگی کنار هم قرار گرفتیم و پیروز این میدان نبرد شدیم و امروز هم اگر در کنار یکدیگر قرار بگیریم پیروز جنگ نبرد اقتصادی نیز خواهیم بود و در این راستا ما با بسیج سازندگی و آستان قدس در کنار هم قرار گرفتیم وبا همکاری‌هایبین خود موفق شدیم در حوزه کسب و کار، اقدامات خوبی را به عمل بینجامیم.

وی ادامه داد:همچنین اگر سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف هم به ما بپیوندند و در کنار ما قرار گیرند از علاوه بر برخورداری از وجه خوب و استقبال مردم اقدامات بهتر و گسترده‌تری صورت میگیرد، که امیدواریم با همت مسئولین استان این کار را به وقوع بپیوندد.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی  با بیان این موضوع که ایجاد اشتغال و کمک به مردم از جمله تلاش‌های آستان قدس رضوی برای این مرزو بوم است افزود: در حال حاضر نیز سازمان حج هم به ما پیوست و من فکر می‌کنم اگر این مسیر را ادامه دهیم در چند سال آینده لوگوهای سازمانی بیشتری پای کار خواهند آمد، امید است که بتوانیم از این پیچ تاریخی اقتصادی که در حال حاضر نیز وجود دارد عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که قریشیان پیامبر(ص) را در صدر اسلام تحریم اقتصادی کردند و امروز هم ام‌القرای اسلامی ایران است و دشمنان نمی‌خواهند با توجه به گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمندانه و مقتدرانه انقلاب اسلامی، از این 40 سال بدون سختی عبور کنیم، بنابراین امسال کمر همت را بستند که مانند صدر اسلام که مسلمانان را تحریم اقتصادی کردند، تحریم اقتصادی ایران اسلامی را هم بیشتر کنند و شرایط سخت‌تری را برای مردم به همراه بیاورند.

آسوده عنوان کرد: این موضوع باید نهادینه شود که با کمک کارآفرینانی که حضور دارند و غیرت تولید دارند حتما ما به آن‌ها کمک خواهیم کرد تا کیفیت را افزایش دهیم، سهم ما و مجموعه تولیدکنندگان این است که کمر همت ببندیم، زیاد کار کنیم و محصولاتمان را خوش سلیقه بسته بندی کنیم.

وی  توضیح داد:کمیته امداد امام خمینی نمایشگاه های متعددی از این قبیل را در طی سال برگزار میکند و در ایام حج تمتع نیز آماده ارایه بهترین و با کیفیت‌ترین سوغات‌هایی که محصول داخلی هستند را به حجاج حج تمتع سال97 که توسط مددجویان تحت پوشش این کمیته تولید می‌شوند هستیم.

برپایی 10 ها نمایشگاه سوغات محور

‌ رییس بسیج سازندگی سپاه امام رضا مشهد گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 10 نمایشگاه سوغات محور با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله آستان قدس و کمیته امداد برگزار کرده‌ایم.

سرهنگ محمد روحانی افزود: امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و با توجه به این نامگذاری مناسب دیدیم که در ایام حج که بسیاری از هموطنان عزیزمان جهت زیارت به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند نمایشگاهی با محوریت سوغات حجاج تشکیل بدهیم.

وی در خصوص ویژگی این چنین اقدامات و نمایشگاه‌هایی توضیح داد: ویژگی این اقدامات این است که هم از کالای ایرانی حمایت می‌شود و هم تولیدکنندگانی که  بازار فروش کمتری دارند مورد حمایت بسیج سازندگی و کمیته امداد قرار می‌گیرند که  از سال 92 بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته و توانسته در قالب‌های مختلفی از جمله آموزش، تسهیلات و بازار فروش مثمر ثمر واقع شده و کمک شایانی به این امر مهم کند.

رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد:این نمایشگاه با همکاری استانداری،آستان قدس رضوی،سازمان بسیح سازندگی، قرارگاه خاتم‌الانبیا، کمیته امداد امام خمینی ، اداره کل حج و زیارت و اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای حمایت از محرومان و اقشار کم درآمد در مسیر تولید کالای ایرانی و تروج مصرف این کالاها برگزار شده‌است.

وی ادامه داد: بسیج به عنوان اولین نهاد مردمی در جهت رفع مشکلات و ناتوانی‌های مردم در حد توان ورود پیدا کرده تا در گذر از پیچ‌های سخت اقتصادی و تاریخی موفق و سربلند باشند که به گفته رهبر انقلاب قطعا شدنی بوده است که فرموده‌اند این ملت با عزم راسخ و اراده قوی‌ای که دارد در تمامی صحنه‌ها پیروز میدان است.

تبدیل تهدید به فرصت

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی نیز گفت: اگر فرهنگ بسیج به درستی جا بیافتد تمامی تهدیدات دشمنان به  فرصت تبدیل می‌شود و اگر بتوانیم فرهنگ همدلی و همزبانی را ترویج دهیم قطعاً در همه عرصه‌ها سربلند خواهیم بود.

جواد شاد  با اشاره به اینکه امروز موضوع خرید سوغات ایرانی توسط زوار بیت‌الله‌الحرام در حج ۹۷۷ که طرح مشترک آن در مشهد اجرایی شد در صحن مجلس مطرح شد و نماینده مشهد خواستار ترویج این نوع اقدامات شایسته در سراسر کشور شد، افزود: زائران حج باید به جای آنکه وقت خود را صرف خرید در بازار‌ها و بعضاً ازکالای بی‌کیفیت عربی و چینی خرید بکنند از حضور در خانه خدا و اماکن مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره نهایت بهره را ببرند و به عبادت بپردازند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: ما در زمانی که دشمنان به اشکال مختلف به دنبال تخریب و تحقیر ملت ایران هستند، بسیاری از نیاز‌ها را تولید می‌کنیم و از وابستگی خارج شده‌ایم و به مسئولان هم توصیه می‌کنیم که ضمن بازدید از این نمایشگاه، حمایت لازم را از برپاکنندگان آن داشته باشند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *