ثبت روزهای ملی، حمایت از مردم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: روز ملی خراسان در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح شده است و انشالله بزودی این ثبت انجام خواهد گرفت. جعفر مروارید در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نیشابور اظهار کرد: گمشده امروز ما گفتگو است و ما امام رضا (ع) را به امام گفتگو می شناسیم

دکتر جعفر مروارید افزود: ما نیازمند هستیم در عرصه فرهنگ و هنر تفسیری سرآمد بوجود آوریم تا در فرهنگ و هنر تحول ایجاد کند. وی خاطرنشان کرد: اگر ما سه ضلع تمدن اصفهان، شیراز و نیشابور را داشته باشیم، نیشابور از این دو شهر تاریخی تر و فرهنگ غنی تر دارد.

مروارید یادآور شد: ثبت روزهای ملی، حمایت از مردم است و دولت در بحث ثبت روزهای ملی ورود پیدا می کند تا این ثبت را به تمام جهان معرفی کند. وی بیان کرد: روز ملی خراسان در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح شده است و انشالله بزودی این ثبت انجام خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  تصریح کرد: بهترین تاثیری که امام هشتم (ع) در شهر نیشابور و فیروزه گذاشته است کرامتی است که در مردم این دو شهر نهادینه شده است.

امام جمعه نیشابور نیز گفت: متاسفانه نیشابور از ۶۰ سال قبل در زمینه توسعه حوزه های علمیه هیچگونه پیشرفتی نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید قاسم یعقوبی اظهار کرد: آنچه سفر امام رضا (ع) را طلایی و ارزشمند می کند حضور علما و دانشمندان در آن زمان بود که تاثیر بسیار زیادی را گذاشت.

وی افزود: آن بستری که خیام ها و عطار ها را در نیشابور پرورانده است وجود علما و دانشمندان در نیشابور بر تاثیر علمی این شهر در جهان افزوده است.

امام جمعه نیشابور بیان کرد: نیشابور از ۶۰ سال قبل در زمینه توسعه حوزه های علمیه هیچگونه پیشرفتی نکرده است.

وی اظهار کرد: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است آیا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای این قرارگاه فرهنگی برنامه ای داشته است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این جلسه عنوان کرد: نیشابور می تواند به واسطه فرهنگ غنی، محل گفتگوی تمدن ها و تشیع در جهان باشد.

سعید شیبانی  افزود: نقطه عطف حضور امام هشتم (ع) در نیشابور حدیث سلسله الذهب است.

وی افزود: آنچه به اهمیت حدیث سلسله الذهب می افزاید به این دلیل است که نیشابور در گذشته از شهرهای مهم بوده ‌است و پایگاه اصلی اهل تسنن بوده است.

فرماندار نیشابور ادامه داد: زمان ورود امام رضا (ع) به نیشابور علما و محدثین اهل تسنن در نیشابور بودند و امام هشتم (ع) حدیث سلسله الذهب را در شهری که پایتخت اهل تسنن بود بازگو کردند.

وی بیان کرد: آنچه که برای ما مهم است بیان این حدیث و تاثیر آن در شهر نیشابور است، در حوزه فرهنگی مهم ترین تاثیر بخشی توان فرهنگی است.

شیبانی اظهار کرد: محققان چندین هزار عالم را در نیشابور شناسایی کرده اند، ما شاخص تاریخی جمعیت نیم میلیونی در نیشابور داریم و باید از این شاخص استفاده کنیم.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور تصریح کرد: نیشابور می تواند به راحتی در کنار مشهد به واسطه فرهنگ غنی، محل گفتگوی تمدن ها و تشیع در جهان باشد و نیشابور می تواند برای کشور در جهان نقش آفرینی کنند و این مهم به توجه ویژه مسئولان کشور و استان دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *