توسعه و ساخت خطوط 2 و3 قطارشهری مشهد روی ریل سرعت

رئیس شورای شهر مشهد در آیین رونمایی از تعمیر اساسی ناوگان خط یک قطارشهری گفت: حمل و نقل ریلی یکی از اولویت های مدیریت شهری مشهد است و توقفی در حوزه ساخت و توسعه آن شاهد نخواهیم بود.

محمدرضا حیدری در آیین رونمایی از تعمیر اساسی ناوگان خط یک قطارشهری مشهد، ضمن تبریک این افتخار بزرگ به تمامی مدیران حوزه حمل و نقل ریلی شهرداری، اظهارکرد: در شرایطی که دشمنان خارجی و برخی افراد ناآگاه داخلی در یک میدان رقابتی برای تزریق ناامیدی به جامعه، متفق شده‌اند، این رونمایی دستاورد بسیار میمون و مبارکی است و حکایت از آن دارد که جوانان و مردم ایران عزیز پیوسته پایبند به آرمان های کشور هستند و به دور از هیاهوهای بی‌محتوا، اتفاقات بزرگی خلق می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه دستیابی به توانایی تعمیر اساسی ناوگان خط یک قطارشهری در تداوم فداکاری‌ها و خلاقیت هایی است که جوانان ما در عرصه دفاع مقدس از خود به یادگار گذشته‌اند، گفت: برماست تا یاد تمامی دلاورمردانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین توانمندی‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های خود را دفاع مقدس خلق کردند، زنده بداریم؛ مراسم و افتخار امروز مدیریت شهری مشهد در تدام همان مسیر و راه بزرگمردان تاریخ ایران است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از جوانان و دست‌اندرکاران این پروژه، اعم از حوزه شهرداری و بخش خصوصی، گفت: حمل و نقل ریلی یکی از اولویت های مدیریت شهری بوده که تاکنون سرمایه‌گذاری سنگینی نیز در این زمینه انجام شده و خطوط آن در حال توسعه‌اند؛ خوشبختانه به دلیل کمبود منابع و اعتبارات حتی برای لحظه‌ای اجازه‌ نداده‌ایم که توسعه این خطوط متوقف شوند.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در کنار کارکردهای مختلف حوزه حمل و نقل ریلی، حوزه ایمنی یکی از مقوله های مهم در این زمینه محسوب می‌شود؛ در حوزه ایمنی رابطه مستقیمی بین بحث نگهداری خطوط، ناوگان و تعمیرات اساسی وجود دارد و برای داشتن یک ناوگان ایمن باید پیوسته خطوط و ناوگان را با استانداردها کنترل کنیم تا با حداکثر ظرفیت بتوانند به شهروندان خدمات‌رسانی نمایند.

حیدری با اشاره به صرفه جویی یک میلیون یورویی این دستاورد حوزه حمل و نقل مدیریت شهری مشهد، گفت: مهمترین دستاورد این اقدام بی‌نظیر، تقویت اعتماد مدیران شهری به نیروهای برومند و جوان خود است که با خلاقیت درصدد رفع نگرانی‌ها بر‌آمده‌اند.

وی با بیان اینکه بار دیگر شعار «ما می‌توانیم» به دست جوانان و متخصصان ایرانی به منصه ظهور و بروز رسیده و پیام توانایی، استقامت و ایستادگی جامعه ایرانی در برابر مسائل و مشکلات به همگان منتقل شده است، افزود: نوآوری‌ها و دستاوردهای مختلف جوانان ایرانی در حوزه های مختلف صنعتی، فناوری های نوین، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و … یکی از نقاط قوت ما در عرصه منطقه و جهانی است و در منطقه حرف اول توسط ایشان زده می‌شود.

حیدری در ادامه صحبت های خود اظهارکرد: بدون شک، خوداتکایی و توانمندی های شگرف مردم ایران سبب نگرانی رقبای این مرز و بوم شده و یکی از دلایل اصلی فشارهای جدی که به جامعه در عرصه بین‌المللی وارد می‌شود نیز همین امر است.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به اقدام اخیر شهرداری مشهد در خصوص فروش اوراق مشارکت 700 میلیارد تومانی برای خطوط 2 و 3 قطارشهری اشاره کرد و گفت: به همت مدیریت شهری مشهد و با یک کار شبانه‌روزی، علی‌رغم همه محدودیت های دولت، این مهم محقق شد تا در زمینه توسعه خطوط یادشده توقفی در حوزه ساخت و ساز صورت نگیرد.

حیدری با بیان اینکه مشهدمقدس تنها کلانشهر کشور است که موفق به جذب این اعتبار شده است، تصریح کرد: این توسعه، موفقیت و توانمندی می‌تواند اطمینان بخش باشد؛ در حوزه حمل و نقل مشهد اقدامات زیربنایی خوبی انجام شده که همه این فعالیت‌ها با انگیزه خدمت‌رسانی بهتر و شایان‌تر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی انجام شده است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: آنچه امروز در حوزه حمل و نقل مشهد شاهد هستیم ثمره تلاش های ادوار مختلف مدیریت شهری بوده که در شورای پنجم این رویه تسریع یافته است؛ مردم مشهد و زائران امام رضا(ع) شایسته بهترین خدمات هستند و ما نیز در راه تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *