تنها 7.5 درصد آسانسورهای مشهد استاندارد است

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: از 262 آسانسور بازرسی شده در اماکن دولتی و عمومی مشهد، تنها 20 دستگاه معادل 7.5 درصد، تاییدیه های استاندارد را داشته اند.

محمدرضا جمیع افزود: این آمار بر اساس بازرسی های صورت گرفته از ابتدای اسفند 96 تا 11 تیرماه جاری از 26 دستگاه دولتی ، چهار بانک، 2 مجتمع تجاری، 17 هتل و هشت مرکز درمانی حاصل شده است.

وی گفت: مطابق بازرسی های انجام شده مالکان 83 دستگاه آسانسور نیز در حال دریافت تاییدیه های استاندارد بوده اند که به احتمال زیاد تاکنون بسیاری از آنان موفق به دریافت گواهینامه معتبر استاندارد شده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: از مجموع 262 آسانسور بازرسی شده 159 دستگاه هیچ تاییدیه استانداردی نداشته و اقدامی نیز برای استانداردسازی انجام نداده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش منتشر شده، از 79 آسانسور بازرسی شده در هشت مرکز درمانی مشهد، تنها یک آسانسور استاندارد بود و 23 دستگاه نیز در حال دریافت استانداردهای لازم هستند.

جمیع گفت: از 62 آسانسور بازدید شده در 26 دستگاه دولتی نیز تنها 6 دستگاه دارای استاندارد لازم بود و 21 مورد نیز در حال دریافت تاییدیه های مورد نظر این اداره هستند.

هفت هزار بازدید پیشگیرانه از اصناف مشهد انجام شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: بهار امسال هفت هزار و 100 مورد بازدید پیشگیرانه از اصناف مختلف این کلانشهر انجام شد.

حسن جعفری افزود: 50 درصد از این اصناف نسبت به اخذ تاییدیه ایمنی اقدام کرده اند.

وی با اشاره به وجود بیش از 320 بازار و مجتمع تجاری در کلانشهر مشهد بیان کرد: تعداد انگشت شماری از این تعداد تاییدیه ایمنی اخذ کرده اند.

وی افزود: با توجه به اجباری شدن تاییدیه ایمنی برای اخذ و یا تمدید پروانه صنفی بر اساس دستور العمل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد، میزان تقاضا برای اخذ تاییدیه های ایمنی نسبت به پارسال بیشتر شده است.

آتشپاد جعفری بیان کرد: سهم قابل توجه اماکن صنعتی در فراوانی حوادث و حریقهای سطح شهر این سازمان را به این نتیجه رساند که فرایند مناسب صدور تاییدیه ایمنی با حجم بالای اماکن را طراحی کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: با توجه به حمایتهای دادستانی، امسال سعی شد تعداد بازدیدهای ایمنی از اصناف افزایش یابد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *