ترویج عفاف مصداق واقعی امر به معروف

فرمانده انتظامي استان، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را مصداق واقعي امر به معروف و نهي از منكر دانست و بر اهتمام جدي در اين خصوص تاكيد كرد.

سردار “قادر كريمي” در‌ آیين اختتاميه اولين جشنواره چادرهاي آسماني كه در محل تالار شهر مشهد برگزارشد، افزود: تعامل و مشاركت سازمان‌هاي مختلف با پليس برای برگزاري این جشنواره در استان خراسان رضوي نشان از عزم عمومي در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب دارد که مصداق واقعي امر به معروف و نهي از منكر است.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي افزود: يكي از ماموريت‌هاي اصلي نيروي انتظامي تامين و ارتقاي امنيت اخلاقي در جامعه و به خصوص نگاه ويژه به موضوع عفاف و حجاب است و پليس در اين عرصه با رويكردهاي اجتماعي و فرهنگي خود مي كوشد در كنار كارهاي سیاسی بتواند از نظر فرهنگي نيز برنامه‌هاي مختلف و تاثير گذاري را براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

وي با عرض خير مقدم به مسئولان و همچنين تشكر از توجه شهروندان فهيم و انقلابي شهر مقدس مشهد براي حضور با شكوه در‌ مراسم اختتاميه اولين جشنواره چادرهاي آسماني، گفت: روز عفاف و حجاب كه بيست و يكم تيرماه بود را گرامي مي داريم و همچنین قيامي كه مردم مشهد مقدس عليه رضا خان داشتند را حماسه اي بزرگ و ماندگار می‌دانیم.

این مقام ارشد انتظامی احساس مسئوليت مسئولان، مجاوران و زائران بارگاه ملكوتي ثامن الحجج آقا علي ابن موسي الرضا(ع) در اين خطه از بهشت كه به بركت وجود بارگاه ملكوتي ایشان از قداست و معنويت آسماني برخوردار است موضوع عفاف و حجاب را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: حفظ حرمت و پاسداشت حريم نور و معرفت بارگاه امام رضا(ع) امري واجب است و بي شك شهروندان عزيز در اين خصوص بايد اهتمام جدي داشته باشند.

سردار كريمي در بخش ديگری از سخنان خود به توطئه‌هاي دشمن اشاره كرد و گفت: معاندان نظام انقلاب اسلامي در برنامه‌هاي هدفمند خود عليه اين مردم و نظام اسلامي هجمه‌هاي سنگيني را بر ما تحميل مي كنند و جريحه دار كردن مسئله حجاب و عفاف يكي از محورهاي اصلي نقشه‌هاي دشمنان است كه حضور پرشور مردم در اين صحنه براي پاسداشت حرمت اين امر واجب است.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در پايان از سپاه پاسداران، بسيج، سازمان تبليغات اسلامي، شهرداري مشهد، آموزش و پرورش، ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر، صدا و سيما، سازمان اوقاف و امور خيريه، امور مساجد، حوزه هنري و سازمان‌هاي مردم نهاد فعال كه در برگزاري اين جشنواره، پليس را ياري دادند، تقدير و تشكر كرد.

امیدواریم سایر نهادها هم به وظیفه خود عمل کنند

در ادامه این نشست، دبير كل كانون دانشگاهيان ايران در مشهد گفت: از نيروي انتظامي كه در امر ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و همچنين پاسداشت اين مسئله مهم در جامعه اسلامي ما پيشگام شده، بايد تقدير و تشكر کنیم، اميدواريم ديگر نهادها و سازمان‌ها نیز در اين عرصه به وظايف خود مانند ناجا عمل كنند.

سيد محمد حسيني افزود: فاجعه بيست و يكم تيرماه يادآور حماسه اي بزرگ است كه در مشهد با مقاومت زنان جاودانه شد و بيانگر اهميت مسئله عفاف و حجاب براي مردم انقلابي و مسلمان كشور عزيزمان است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم گفت: از نيروي انتظامي كه در امر ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و همچنين پاسداشت اين مسئله مهم در جامعه اسلامي ما پيشگام شده، بايد تقدير و تشكر کنیم، اميدواريم ديگر نهادها و سازمان‌ها نیز در اين عرصه به وظايف خود مانند ناجا عمل كنند.

دبير كل كانون دانشگاهيان ايران در مشهد با اشاره به اینکه ناجا به وظايف خود در امر حجاب و عفاف شايسته و بي نظير عمل كرده و اين احساس مسئوليت، تعهد و عزم جدي پليس جاي تقدير و تشكر دارد، گفت: جشنواره چادرهاي آسماني محدود به تهران بود و گام بلند ناجا براي برگزاري اين جشنواره در 4 استان كشور نيز قابل توجه است که می‌تواند نقش مهمي در اهداف عالي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب با بهره گيري از ابزار هنر داشته باشد.

حسینی به تاثيرگذاري هنر در امر فرهنگ اشاره و بیان کرد: در غرب، فرهنگ بي بندوباري وجود دارد و دشمنان مي خواهند آن را به ما تحميل كنند اما حالت پدافندي خواهيم داشت و دفاع خواهيم كرد.

وي با اشاره به اینکه حجاب مظهر ايمان و تقوا است و بايد ارزش‌هايي مثل حيا و غيرت را در جامعه تحكيم كرد، گفت: آنچه نقش مهمي در اين حوزه دارد، خانواده و احساس مسئوليت آگاهانه والدين است.

این مقام مسئول با تاكيد بر ضرورت هم صدايي در اين عرصه، افزود: بايد هماهنگي بين خانواده و مدرسه را بيشتر مد نظر داشته و در موضوعاتی نظیر مد، ازدواج آسان و مسكن جوانان برنامه ريزي كنيم تا شاهد اقدامات اثر بخش و ماندگار آن باشيم.

دبير كل كانون دانشگاهيان ايران در مشهد با اشاره به تهديدهاي فضاي مجازي، گفت: دوستان دانشگاه‌ آزاد كار مهمي در خصوص حجاب انجام دادند كه اميدواريم همه دانشگاه‌ها اين كار را انجام دهند.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *