بحران کاهش ذخایر خون در مشهد

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: با کمبود ذخایر خون در استان خراسان رضوی به دلیل گرمی هوا و کاهش مراجعات شهروندان مواجه هستیم.

حمیدرضا اسلامی در ادامه افرود:در حال حاضر ذخایر خونی رو به کاهش است، از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) دعوت می نماید تا با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی با اشاره به کاهش مراجعه مردم به پایگاه ها بدلیل گرمی هوا آمار ذخیره خون استان کاهش یافته تصریح کرد: با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

روابط عمومی انتقال خون استان با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست، اعلام نمود که پایگاههای اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی ( تقی ‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه –  پایگاه ثامن ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر (پارکینگ شماره 4)  – پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی 33 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید –پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم آباد-پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4 – پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب 33 هستند. پایگاه‌های امام رضا (ع) و امید در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از 45/7 الی 45/12 و در نوبت عصر از 30/14 الی 45/18است. در این اطلاعیه ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروه‌های خونی تأکید شده و با پوزش از داوطلبانیکه بدلیل کمبود امکانات پایگاه‌ها ممکن است مدتی را در انتظار بمانند، از شکیبایی و همکاری اهداکنندگان قهرمان خون تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *