بازار ثانویه ارزی زمینه‌ساز رفع مشکلات وارداتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: همواره با ایجاد بازار ثانویه ارزی حداقل یک راهی برای بخش‌هایی که گرفتار این معضل شده بودند و نمی‌توانستند کالای خود را به داخل وارد کنند، ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، راضیه علیرضایی در خصوص ایجاد بازار ثانویه ارزی افزود: همواره به نظر می‌رسد که با ایجاد بازار ثانویه ارزی می‌توان از مسائل حاشیه‌ای در خصوص ارز که منجر به ایجاد یک جو روانی در رابطه با قیمت نرخ ارز شده بود، جلوگیری کرد و آن را از بین برد.

وی با بیان این‌که با ایجاد بازار ثانویه زمینه واردات برای بخش‌هایی که با مشکل مواجه شده بودند هموار شده است، ادامه داد: البته بعید می‌دانم در وهله اول به آن چیزی که در بازار مدنظر بوده، برسیم. اما بسیار خوش‌بین هستم که با ایجاد بازار ثانویه ارزی حداقل یک راهی برای بخش‌هایی که گرفتار این معضل شده بودند و نمی‌توانستند کالای خود را به داخل وارد کنند، ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در خصوص تأثیر بازار ثانویه ارزی خاطرنشان کرد: به طور کلی افزایش قیمت ارز تأثیر بسزایی بر صادرات دارد اما علاقه‌مندیم که نرخ ارز به یک قیمت واقعی برسد تا این‌که بتوانیم صادرات پایدارتری داشته باشیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *