آغاز پروژه تعریض خیابان شیرازی در صورت موافقت مالکان/ نمی‌گذاریم حق مالکان تضییع شود

شهردار منطقه 8 مشهد از آغاز پروژه تعریض خیابان آیت‌الله شیرازی در صورت موافقت 70 درصد از مالکان خبر داد.

حجت فرقانی در این نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای اجرای طرح و تعریض خیابان شیرازی که با حضور اهالی و کسبه این خیابان برگزار شد، بیان کرد: در سال‌های اخیر برخی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی بازسازی و زیباسازی شده‌اند و برخی خیابان‌ها نیز زیباسازی نشده و بافت قدیمشان را دارند.

وی افزود: بیشتر بافت‌های قدیم فرسوده‌اند و نیاز به سامان‌دهی و بهسازی دارند.

شهردار منطقه 8 مشهد با اشاره به اینکه خیابان‌های منتهی به حرم رضوی باید در شأن امام رضا (ع) باشند، گفت: یکی از خیابان‌هایی که سامان‌دهی چندانی نشده است خیابان آیت‌ا… شیرازی است که در این سال‌ها حد فاصل میدان شهدا تا چهارراه شهدا به ‌صورت دندانه ای شکل گرفته و ظاهری نازیبا ایجاد کرده است.

فرقانی اضافه کرد: از طرفی به ‌دلیل تخریب‌ زمین‌های پشت مغازه‌ها مکانی برای کارتن‌خواب‌ها ایجاد شده که ناامنی را برای آن محدوده به ارمغان آورده است. ناهنجاری‌های به ‌وجود آمده سبب شد تا شهرداری به ‌دنبال راه‌حلی باشد که علاوه ‌بر سامان‌دهی به آن خیابان، حق مالکان هم تضییع نشود.

فرقانی گفت: دادستانی در مشهد به ‌دنبال این است که ساختمان‌های فرسوده و ناایمن نوسازی و ایمن‌سازی شوند. در این طرح که با جدیت دنبال می‌شود علاوه‌ بر ساختمان‌های درحال ساخت، هتل‌ها، بازارها، کسبه و مغازه‌های کوچک هم مورد نظر دادستانی هستند و باید ایمن‌سازی شوند.

وی افزود: برای بازگشایی و تعریض خیابان آیت‌ا… شیرازی شهرداری باید مغازه‌های این خیابان را تملک کند، اما جهت طرح و تعریض خیابان شیرازی امتیازات دیگری را برای مالکان در نظر گرفته‌ایم که در صورت موافقت 70 درصد از کسبه این خیابان، طرح اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *