باز شدن سایت‌های ثبت‌نام موجب کاهش قیمت شد

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تشریح علل کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر پرداخت و گفت: باز شدن سایت‌های ثبت‌نام شرکت‌های خودرو سازی باعث کاهش قیمت خودرو شد.

به گزارش خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر به تشریح علل کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر پرداخت و گفت: برای یافتن علل کاهش قیمت خودرو در ابتدا باید دلیل گرانی آن را بررسی کرد؛ خودروسازان قیمت خودرو را افزایش ندادند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان بسیار اندک است که تاکنون نیز اجرایی نشده است؛ براساس آنچه به صوت رسمی در دستور کار خودرو قرار گرفته ماشین‌های زیر 45 میلیون تومان 7.5 درصد و بالای 45 میلیون تومان 9.5 درصد افزایش قیمت پیدا می کنند که این موضوع هنوز اجرایی نشده است.

سبحانی فر بیان کرد: گرانی خودرو به دلیل اقدامات افراد سودجو ایجاد شد و عده ای نیز تحت تاثیر فضای روانی ایجاد شده درصدد خرید خودرو  برآمدند؛ قیمت خودرو نباید بی دلیل و به علت جو روانی موجود حدود 40 درصد افزایش می یافت، همان‌گونه که قیمت سکه افزایش یافت؛ اما ارزش آن حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروها خواهیم بود، اظهار کرد: فضای روانی ایجاد شده در مقطعی از زمان و در مقابل اقدامات  صورت گرفته از بین می رود و پس از مدتی قیمت خودرو به ارزش واقعی خود بازمی گردد بنابراین می توان یکی از دلایل ارزان شدن خودرو را آگاه شدن مردم از کاذب بودن قیمت خودرو دانست.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: سایت ثبت نام شرکت‌های خودروسازی باز شده و مردم می‌تواند بدون محدودیت برای خرید ثبت نام کنند متقاضیان می‌دانند ظرف یک تا حداکثر چهار ماه  پس از ثبت نام می توانند خودرو خود را دریافت کنند و مطمئنا خودرویی که 50 درصد گرانتر است را نمی خرند، بنابراین می‌توان باز شدن سایت شرکت های خودروسازی برای ثبت نام را یکی دیگر از دلایل ارزانی خودرو دانست.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *