پیوند دست دختر نوجوان با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع)

دست دختر ۱۳ ساله که در حادثه ای ،قطع شده بود توسط تیم پزشکی ارتوپدی و جراحی  بیمارستان امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت پیوند شد.

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی دست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در اولین ساعات ماه مبارک رمضان ۱۳۹۷ دختری ۱۳ ساله با قطع دست راست از ناحیه مچ به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه و تیم درمانی بلافاصله نسبت به قطع خونریزی با پانسمان فشاری اقدام نمود.

اجودی خاطر نشان کرد:اندام قطع شده به شکل مناسبی در ظرف استریل و با تماس غیرمستقیم با یخ در باکس قرار گرفت و بلافاصله با هماهنگی به اتاق عمل اورژانس منتقل شد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه عمل پیوند دست کارتیمی بین گروه جراحی و ارتوپدی میباشدخاطرنشان کرد: سریعاً دو تیم پزشکی ارتوپدی تشکیل شدند که تیم اول به آماده کردن دست قطع شده در شرایط استریل پرداخته وگروه دوم نیز بعد از بیهوشی بیمار، اقدام به آماده کردن انتهای اندام قطع شده در شرایط استریل با شست و شو وآماده سازی شریان و وریدها و استخوان ها نمودند.

متخصص ارتوپدی افزود : بعد از آماده شدن دو سر اندام، این دو تیم ارتوپد به هم ملحق شده و عمل اصلی پیوند دست در ساعت ۲۲ شروع شد. در سیر عمل با حضور دستیاران ارتوپدی فیکس استخوانی دست به ساعد و اتصال شریان ها، وریدها و عصب ها صورت گرفت و درنهایت با ترمیم پوست پایان پذیرفت.

اجودی افزود: این عمل بدون وقفه و پس از تلاش ۹ ساعته تیم با موفقیت به پایان رسید .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وضعیت خون رسانی دست پس از عمل را مناسب اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر که حدود ۸ روز از زمان عمل پیوند می گذرد حال عمومی بیمار خوب است و در بخش ارتوپدی این بیمارستان برای اقدامات درمانی پس از عمل بستری است و بزودی مرخص می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *