٨۵ شرور خطرناک در مناطق حاشیه شهر مشهد دستگیر شده‌اند.

در پی اقدامات گسترده سربازان گمنام سپاه ناحیه حر مشهد از سال گذشته تا کنون، ٨۵ شرور خطرناک در مناطق حاشیه شهر مشهد دستگیر شده‌اند.

سرهنگ پاسدار مهدی زراعت‌خواه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد گفت: با اعلام نارضایتی شهروندان از عملکرد یک شرور بدسابقه در منطقه خواجه‌ربیع مشهد، هماهنگی با مجتمع قضایی شهید بهشتی انجام شد و عملیاتی گسترده برای دستگیری این شرور آغاز گردید.

سرهنگ زراعت‌خواه افزود: با پیگیری‌های تخصصی درباره پرونده این فرد مشخص شد که متهم از سوی عوامل انتظامی نیز تحت تعقیب است و هربار که به دستگیری این شرور خطرناک اقدام شده، به نحوی از مهلکه گریخته است.

وی ادامه داد: عملیاتی پیچیده و گسترده برای شناسایی این فرد در محدوده خواجه‌ربیع مشهد آغاز شد. در نتیجه اطلاعاتی محرمانه که به دست مأموران رسید، خوشبختانه این متهم خطرناک شامگاه یکشنبه در اقدامی غافل‌گیرانه در خیابان مهر مادر مشهد دستگیر شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد با اشاره به معرفی «شرور مهر مادر» به دادسرای ناحیه ۴ مشهد بیان کرد: این فرد اتهاماتی همچون شرکت در چندین فقره نزاع دسته‌جمعی، مزاحمت برای شهروندان با ایجاد رعب و وحشت، و تخریب اموال مردم در پرونده خود دارد.

 

اراذل شناسنامه‌دار می‌شوند

زراعت‌خواه با اشاره به اینکه شناسایی اراذل و اوباش در حاشیه شهر یکی از مأموریت‌های مهم آن‌هاست بیان کرد: در صورت دستگیری افراد شرور، آن‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ٨۵ شرور خطرناک در نواحی حاشیه‌ای مشهد دستگیر و برای آن‌ها شناسنامه جرم تهیه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد ادامه داد: با دستگیری این افراد و هماهنگی مقام قضایی، دو اقدام اساسی به منظور بازدارندگی این افراد از بازگشت به چرخه جرم انجام می‌شود. اولین قدم بعد از تهیه شناسنامه‌ جرم و معرفی به دستگاه قضا، حضور اجباری این افراد در کمیسیون اصلاح و ارشاد است.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم به این افراد در قبال ادامه فعالیت مجرمانه‌شان داده می‌شود تصریح کرد: متهمان در این کمیسیون دوره‌های فرهنگی لازم را نیز می‌گذرانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد ادامه داد: با اجرای مرحله نخست این طرح، خوشبختانه شاهد اصلاح رفتار بسیاری از متهمان بوده‌ایم به طوری که بسیاری از آن‌ها پس از آزادی، دیگر اقدامات شرورانه خود را پیگیری نمی‌کنند و به‌اصطلاح به آغوش جامعه بازمی‌گردند.

زراعت‌خواه درباره گام بعدی گفت: گاهی با وجود هشدارهایی که در کمیسیون اصلاح و ارشاد داده می‌شود، این هشدارها تأثیری بر فرد ندارد و متهم بر ارتکاب جرم خود اصرار می‌کند. در این صورت، با هماهنگی مقام قضایی، این فرد دوباره دستگیر و این‌بار دستگاه قضا شدیدترین مجازات ممکن را برایش در نظر می‌گیرد.

 

دستگیری شرور مهر مادر برای‌دومین‌بار

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد با اشاره به عملیات دستگیری شرور مهر مادر بیان کرد: این فرد بار دوم است که از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد دستگیر می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه نقش شهروندان در به نتیجه رساندن این پرونده‌ها چیست گفت: معمولا یکی از منابع اطلاعاتی مهم ما شهروندان هستند و با گزارش‌هایی که به ما می‌دهند ما را در انجام مأموریت‌هایمان یاری می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *