لایحه جداسازی فاضلاب خاکستری در ساختمان‌ها در دست بررسی

مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس با اشاره به برگزاری ششمین جلسه کمیته بررسی لوایح در سال جاری از بررسی پیش‌نویس لایحه جداسازی فاضلاب خاکستری در ساختمان‌ها در این جلسه خبر داد.

مریم علیزاده بیان کرد: با توجه به کاهش میانگین بارندگی و وضعیت بحرانی آب در شهر مشهد مقدس، موضوع استفاده مجدد از آب‌های کمتر آلوده شده در پساب‌های خانگی جهت مصارف غیرشرب از جمله استفاده در آبیاری فضای سبز شهری مورد توجه شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس کمیته بررسی لوایح با کلیات پیش‌نویس لایحه به عنوان یک ضرورت برای رفع بحران آب موافقت کرد اما با توجه به اینکه عملیاتی شدن طرح، مستلزم همکاری شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های مرتبط می‌باشد، مقرر شد نسبت به مذاکره و جلب همکاری دستگاه های یاد شده، اقدام و پیش‌نویس لایحه در قالب کارگروه تخصصی از حوزه‌های مرتبط، اصلاح و تدقیق شود.

مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: این لایحه پس از نهایی شدن به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد شد.

علیزاده درخصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت: ساماندهی اراضی واقع در محدوده حاشیه شهر یکی از چالش‌های پیش‌روی شهرداری است که ظرفیت‌های قانونی مناسبی نیز در این خصوص وجود دارد. بر همین اساس با توجه به ماهیت اجرایی موضوع، مقرر شد سازمان زمین و مسکن با همکاری مدیریت ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده درخصوص ساماندهی اراضی حاشیه شهر را برای انعکاس به شورای اسلامی شهر به مدیریت امور شورای اسلامی شهر و شهرداری ارائه کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *