عضو غایب، حاضر شد

روز دوشنبه بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در حالی در تالار شهر برگزار شد که آغاز این جلسه با حضور غیرمنتظره رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی که اخیرا شایعات زیادی پیرامون استعفای وی مطرح بود، همراه شد که نظر همه خبرنگاران و عکاسان را نیز به خود جلب کرد.

امیر شهلا که مدتی بخاطر اتهامات مالی  در بازداشت به سر می‌برد، چند روزی است که به قید وثیقه آزاد شده و توانسته خود را به بیست و پنجمین جلسه این شورا برساند تا پایانی بر شایعه استعفای او باشد. هرچند که این حضور کامل نبود و او پس از کمتر از یک ساعت، جلسه را ترک کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

با مشارکت مردم هر تهدیدی منتفی است

در آغاز این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ملت ما از دیرباز با این نوع تهدیدات روبه رو است. اما جنس آنها این بار متفاوت بوده است. راه مقابله با این تهدیدات روشن است و ما تجربه موفق  در ایستادگی و مقابله با این تهدیدات را داشته‌ایم. ما روزهای حساس و مهمی را بخاطر داریم که کشور با این تهدیدات مواجه بود اما با مشارکت مردم تهدیدات منتفی شد.

محمدرضا حیدری در بیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص سخنان تهدید آمیز و اتهامات وزیر خارجه آمریکا افزود: قبل از انتخابات 2 خرداد 76 اروپایی‌ها سفیران خود را از کشور فرا خوانده بودند و بعدها فاش شد که آمریکایی‌ها موشک‌ها را به سمت ایران نشانه رفته بودند اما حضور  گسترده و مشارکت مردم در انتخابات تمام تهدیدات را برطرف کرد.

 

ظرفیت‌های نیروهای مسلح جلوه بازدارندگی دارد

حیدری ادامه داد: ظرفیت و شاخص‌های ما در قدرت ملی که بخشی از آن به نیروهای مسلح برمی‌گردد، جلوه بازدارندگی در عرصه بین المللی دارد اما متغیر مهم در این زمینه حضور و مشارکت مردم است. این روزها در قبال تهدیدات کشور همه تاکید کردند که باید به سمت انسجام و همبستگی اجتماعی برویم و اعتماد و امید را در مردم افزایش دهیم. امید و اعتماد ملازم و همزاد است با برخی گشایش‌هایی که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد. اعتماد و امید را با صحبت نمی‌توانیم ایجاد کنیم حتما باید مردم نشانه‌ها و گشایش‌هایی را در جامعه ببینند تا اعتماد برگرد.

حیدری تصریح کرد: این گشایش‌ها میسر است و مردم می‌توانند آنها را در جامعه لمس کنند؛ یکی از  نکات مهم در این زمینه اصل پاسخگویی به مردم، کرامت مردم و… است. از شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم با کارهای عملی برای تقویت امید و اعتماد هر چه در توان دارند بکار ببرند وبتوانیم به صورت شفاف مسائل را در اختیار مردم قرار دهیم.امیدواریم به طور جد این موضوع در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد. در سطح کلان هم امیداوریم گشایش‌هایی اتفاق بیفتد و ما رمزو راز انقلاب را که مردم هرگاه تهدیدی احساس کردند خودشان به صحنه آمدند، داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعد از این جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی داشته است در حمایت از مردم فلسطین حرکت بزرگی در روزهای آینده باید اتفاق بیفتد. برگزارکنندگان در تمام مراحل  برگزاری به موضوع انسجام و وحدت اجتماعی توجه کنند. امیدواریم با ایستادگی و مقاومت بتوانیم در کنار هم تهدیدات را سپری کنیم.

 

باید سازگاری با کم‌آبی در دستور کار قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص بحران کم‌آبی گفت: باید موضوع سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار دهیم به طور مثال از گونه‌هایی که آب کمتر مصرف می‌کنند، استفاده کنیم. اما مهمتر از همه موضوع  الگوی مصرف مردم است.

حیدری با اشاره به 10 خرداد، روز ملی دخانیات تصریح کرد: روزانه 30 میلیارد تومان دخانیات در ایران مصرف می شود که آماری هشدار دهنده است و برای کاهش آن نیاز به کار فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه «نمایشگاه قرآن و عترت در میدان شهدا در حال برگزاری است»، گفت: این نمایشگاه را با برنامه‌های متنوع و جذاب برپا کرده‌ایم. از تمام مردم مشهد می‌خواهیم که فرصتی برای بازدید از این عرصه تاریخی پیش‌بینی کنند. فعالیت‌های خوبی در این نمایشگاه صورت گرفته است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر: 

باید در مناطق کم برخودار بیمارستان ایجاد کرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این جلسه گفت: این لایحه با نگاه و رویکرد گسترش مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار و دور از هسته مرکزی شهر تصویب می شود. شهرداری مکلف است در کاربری های بهداشتی و درمانی در حوزه های 3، 4 و 5 درآمدی، حقوق خود از تراکم را کاهش دهد تا امکان ساخت بیمارستان خصوصی در مناطقی که از لحاظ بیمارستان دچار مشکل هستند، فراهم شود.
بتول گندمی افزود: بر اساس این مصوبه به جای دریافت 27 تا 45 ‘پی' (قیمت منطقه ای) برای ساخت و ساز بیمارستان 15 ‘پی' برای پروانه ساخت دریافت می شود. باید پزشکان را به ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار شهر تشویق کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر:
کمبود 173 مرکز بهداشتی، درمانی در مشهد
در ادامه این جلسه علیرضا شهریاری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اکنون شهر مشهد با کمبود 173 مرکز بهداشتی، درمانی مواجه است. ساخت بیمارستان حداقل پنج سال طول می کشد ولی مراکز درمانی در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

مدیرکل ثبت احوال خرسان رضوی: 

56 درصد مشهدی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت‌ کرده‌اند

در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت احوال خرسان رضوی گفت: برای 56 درصد این درخواست‌ها صدور کارت صورت گرفته و بقیه نیز در دست انجام است. جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در مشهد دو میلیون و 485 هزار نفر است.

حسین نیری افزود: صدور کارت هوشمند ملی تا پایان امسال تمدید شده و از دی ماه آتی همزمان با هفته ثبت احوال کاربردی شدن این کارتها در نهادها و سازمانهای مختلف آغاز می شود:180 ایستگاه و دفتر در مشهد نسبت به ثبت درخواست کارت هوشمند ملی اقدام می کنند و ظرفیت ثبت روزانه 5.5 هزار درخواست در این شهر وجود دارد.
وی هزینه صدور کارت هوشمند ملی را 300 هزار ریال اعلام و بیان کرد: صدور کارت هوشمند یک ماه پس از درخواست آن زمان می برد.
نیری همچنین گفت: تاکنون سه میلیون و 46 هزار و 953 نفر در خراسان رضوی شناسنامه الکترونیک دریافت کرده اند که حدود 50 درصد جمعیت استان را شامل می شوند. یک میلیون و 746 هزار و 70 مورد از این تعداد مربوط به مشهد است. افراد با بیش از 15 سال سن واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

مصوبات جلسه

گفتنی است در این جلسه طرح دو فوریتی با موضوع مصادیق عوارض صدور پروانه ساختمانی و بیمه کارگران ساختمانی و نظریه تسهیل صدور پروانه های ساختمانی نیز مصوب شد. بر اساس این طرح  شهرداری موظف شد در هنگام صدور پروانه ساختمانی مودی را همرا با فاکتور محاسبات درآمدی ناشی از عوارض به شعبه تامین اجتماعی معرفی نماید.

همچنین در این جلسه نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد  با موضوع بازنگری در محاسبه بهای خدمات افزایش تراکم کاربری‌های درمانی و بهداشتی و کلیات طرح کمیسیون فرهنگی مبنی بر تغییر نام برخی خیابان‌های مشهد مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.

انتهای خبر/ رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *