جام جهانی در راه مشهد!

صبح شنبه خبری روی سایت‌ فدارسیون کشتی قرار گرفت و به سرعت در سایت‌های ورزشی و شبکه‌های انتشار یافت. خبر نشان از تایید میزبانی مشهد برای جام جهانی کشتی آزاد سال 2019 داشت. این موضوع موجی از شادی را بین ورزش دوستان خراسانی به راه انداخت.

کشتی خراسان با پشتوانه‌ای محکم از اساطیری چون پوریای‌ولی گرفته تا پهلوانانی چون قربان محمد بهادری، احمد وفادار، برادران خادم است و… اکنون میزبان بزرگترین مسابقات کشتی پس از آوردگاه المپیک شده است.

پس از خواندن این خبر روی سایت فدراسیون کشتی بلافاصله با رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد تماس گرفتیم تا از جزئیات این رویداد با خبر شویم.

 

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی:

پیشنهاد این کار توسط آقای صبوریان ارائه شد

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: پیشنهاد این کار توسط آقای صبوریان، مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی ارائه شد. به واسطه پیگیری‌های ایشان، شهردار مشهد نیز موافقت خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند که البته علاقه شخص شهردار به این ورزش نیز در این تصمیم‌گیری بی‌تاثیر نبوده است.

مسعود ریاضی در گفت‌وگو با «صبح‌امروز» افزود: شهر و استان ما بسیار به چنین رویدادی نیازمند بود چرا که کمک می‌کند دوباره مردم و جوانان به سمت کشتی گرایش پیدا کنند و برد تبلیغاتی این رویداد مهم، تاثیر بسیار مناسبی در علاقه‌مندی جوانان به این رشته کهن ورزشی دارد.

 

مشهد آماده میزبانی است

ریاضی در مورد شرایط مشهد برای میزبانی این رویداد گفت: من فکر نمی‌کنم امکانات و شرایط مشهد از شهر کرمانشاه کمتر باشد. در زمینه شرایط فضای ورزشی مشهد دارای سالن و تشک استاندارد هست، کما اینکه این استانداردها حتی در مسابقات سطوح پایین کشتی در استان ما نیز رعایت می شود.

وی ادامه داد: در بحث هتل‌ها و تامین غذای سالم برای ورزشکاران نیز با توجه به توریستی و بین‌المللی بودن شهر مشهد قطعا مشکلی نخواهیم داشت و آمادگی کامل برای میزبانی این مسابقات را داریم و هیچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد. ضمن این که موضوع مهم برای اتحادیه جهانی کشتی پیشینه منطقه در این ورزش و قهرمان‌هایی است که در این منطقه پرورش یافته‌اند که ما سابقه خوبی در این بحث داریم.

 

این رویداد با هماهنگی مدیریت شهری برگزار می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: من هنوز اطلاعی از بودجه‌ای که برای این مسابقات در نظر گرفته شده ندارم اما به آقای خادم قول داده‌ام که در حد توان تلاش کنم تا میزبانی مناسبی داشته باشیم. بیشتر پی‌گیری‌های این رویداد توسط آقای صبوریان و شهردار مشهد انجام شده و با توجه به این که آقای خامسی اعلام کردند که این اقدام با هماهنگی مدیریت شهری انجام می‌شود قطعا روی کمک‌های شورای شهر نیز حساب باز کرده‌اند. امیدوارم با کمک و برنامه‌ریزی شورای شهر میزبانی موفق و متفاوتی را داشته باشیم.

 

این رویداد خراسان را به روزهای اوج باز می‌گرداند

ریاضی در مورد آورده این رویداد برای شهر مشهد گفت: این جام‌جهانی آورده مالی چندانی برای کشتی شهر نخواهد داشت و هزینه‌ها بیشتر از درآمد خواهد بود اما ما نیز به این موضوع فکر نمی‌کنیم چرا که آورده این رویداد جوانه زدن دوباره کشتی در این شهر است تا خراسان به روزهای اوج خود در این ورزش بازگردد.

وی در پایان گفت: باید به روزهایی بازگریدم که پس از مسابقات قهرمانانی چون برادران خادم و امیر توکلیان سیل جوانان به باشگاه‌ها سرازیر می‌شدند تا به اسطوره‌هایی مثل آن‌ها تبدیل شوند.

 

رئیس سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی:

مشهد هنوز اعلام آمادگی نکرده است

پس از صحبت‌های مسعود ریاضی و تاکید وی بر تلاش‌ها و اقدامات رئیس‌ سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی، پس از تماس‌های متوالی بالاخره موفق به صحبت با وی شدیم اما نکته عجیب اینجا بود که کوروش صبوریان این خبر را انکار کرد و از این رویداد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

رئیس سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار «صبح امروز» گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نشده و من از این خبر بی‌اطلاع هستم. هنوز مشهد برای میزبانی این رویداد اعلام آمادگی قطعی نکرده و فدراسیون کشتی ایران و اتحادیه جهانی کشتی نیز تاییدیه‌ای به ما ارائه نکرده‌اند. قطعا در صورت تایید میزبانی مشهد و اعلام آمادگی این موضوع را به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهیم رساند.

صحبت‌های صبوریان تناقض عجیبی را نشان می‌داد، از طرفی خبری که روی سایت فدراسیون کشتی رفته و در تمامی رسانه‌ها منتشر شده است و از جانبی اظهار بی‌اطلاعی قطعی رئیس سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی! برای اطلاع دقیق و بررسی این موضوع با فدراسیون کشتی تماس گرفتیم و بخاطر عدم پاسخگویی رسول خادم این موضوع را از روابط‌ عمومی این فدراسیون پی‌گیر شدیم.

 

مسئول واحد روابط عمومی فدراسیون کشتی:

نماینده فیلا شرایط مشهد را بررسی خواهد کرد

مسئول واحد روابط عمومی فدراسیون کشتی ایران گفت: اتحادیه جهانی کشتی موافقت خود را مبنی بر میزبانی مشهد در جام‌ جهانی کشتی آزاد سال 2019 اعلام کرده است و بزودی «دولت تورلیخانوف»، نماینده فیلا برای بازدید و تایید امکانات مشهد به این شهر سفر خواهد کرد که البته هنوز زمان این سفر مشخص نیست. باید دید پارامترهایی که نماینده فیلا برای میزبان در نظر گرفته تا چه حد با شرایط شهر مشهد همخوانی دارد.

 

قطعا آقای صبوریان کاملا در جریان موضوع هستند

مسعود عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌امروز» افزود: قطعا این موضوع با بررسی‌ و جمع‌بندی آقایان خادم و صبوریان صورت گرفته است و کاملا در جریان موضوع هستند. ما نیز امروز تاییدیه در خواستی که بر اساس توافق آن‌ها بوده را از فیلا دریافت و منتشر کردیم.

حرف چه کسی را باور کنیم؟

درحالی که این خبر خوش هوای ورزش، به خصوص کشتی استان را آفتابی کرده است و موجی از امید را در دل شهروندان مشهدی ایجاد کرده است، چرا مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان از این اتفاق بی‌خبر است، در حالی که متولی اصلی برگزاری این رقابت‌ها محسوب می‌شود و ورزش دوستان مشهدی حرف چه کسی را باور کنند؟

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *