ارتقا کیفیت و کاهش هزینه‌ها؛ شروط حمایت از کالای ایرانی

استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقا کیفیت، کاهش هزینه‌ها و توجه به جامعه هدف را از شروط حمایت از کالای ایرانی دانست.

علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری شهرستان چناران با اشاره به در پیش بودن ایام ارتحال امام راحل (ره) افزود: این ایام فرصتی مغتنم برای احیا ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی آن بزرگوار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی ضمن تسلیت پیشاپیش ایام شهادت حضرت علی (ع)، به مناسبت دیگر این ماه یعنی روز قدس اشاره و تاکید کرد: با توجه به اتفاقات اخیری و حرکت نسنجیده رئیس جمهور نابخرد آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به بیت المقدس که منجر به شهادت 60 فلسطینی بی دفاع و زخمی شدن هزاران نفر شد؛ باید برای برگزاری هر چه با شکوه تر این روز  از هم اکنون برنامه ریزی کرد.
استاندار خراسان رضوی، خروج آمریکا از برجام به عنوان یک معاهده بین المللی را یکی دیگر از اتفاقات اخیر برشمرد که موجب رسوایی و بر ملاشدن ماهیت عهد شکن آمریکا در دنیا و تثبت منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی ) در این حوزه؛ شد.
رشیدیان تصریح کرد: در چنین شرایطی همان گونه که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: تقویت اتحاد و همدلی و تلاش برای خدمت صادقانه به مردم در راستای دستیابی به اهداف متعالی نظام است.
وی با اشاره به اتفقات دی ماه گذشته که موجب خرسندی عده قلیلی شد و از آن به بهار ایرانی تعبیر کرده بودند؛ ادامه داد: در شرایطی که دشمنان سعی در ایجاد نا امنی و  کشاندن دامنه آن به داخل کشور هستند؛ بیش از هر زمان دیگری باید متحد و منسجم عمل کنیم و قدر دان نعمت امنیت باشیم.
استاندار خراسان رضوی به هفت سیاست راهبردی استان در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: تداوم رونق تولید و اشتغال بارویکرد افتصاد مقاومتی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه آن، ارتقای خدمات دولت و رعایت حقوق شهروندی، گسترش مشارکت نظام مند مردم، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد فرهنگ رضوی و توسعه و ارتقای سلامت، از جمله آن‌ها است.
رشیدیان گفت: حمایت از کالای ایرانی صرفا به مصنوعات صنعتی و کشاورزی محدود نمی شود بلکه در همه حوزه‌ها به ویژه بخش خدمات نیز باید به این مهم توجه شود.
وی با بیان این که ارتقا کیفیت، کاهش هزینه‌ها و توجه به جامعه هدف از شروط حمایت از کالای ایرانی است؛ افزود: علاوه بر تلاش برای افزایش کیفیت تولیدات، باید با استقرار میز خدمت در ادارات و تحقق دولت الکترونیک؛ در حوزه خدمات نیز تحول ایجاد و از خدمات دهی مطلوب حمایت کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر عشق خدمت به مردم و نظام گفت: میزان موفقیت دستگاه‌های اجرایی در کسب رضایت مردم از آنان به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی است.
وی  به احکام برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه مبنی بر کوچک سازی دولت اشاره کرد و گفت: باید این تفکر که جوانان  بعد از فارغ التحصیلی در ادارات مشغول به کار شوند اصلاح شود و این قشر خود کار آفرین شوند.
رشیدیان خاطر نشان کرد: تلاش دولت زمینه سازی برای حضور موثر و فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال است .
رشیدیان با اشاره به اینکه سیاست دولت بر کوچک شدن است، گفت: مدیران استانی باید زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت بازسازی منازل روستاییان از اختصاص وام 25 میلیونی به هر واحد روستایی خبر داد و  اظهار داشت: از روستائیان انتظار می رود تا از این امکان که دولت فراهم کرده استفاده کنند و برای اخذ این تسهیلات  به بنیاد مسکن مراجعه و نسبت به بازسازی منازل خود اقدام نمایند.
استاندار خراسان رضوی به وجود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی و توسعه مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: از این میزان، تا کنون 213 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.
رشیدیان با تاکید بر این که تخصیص این منابع به استان‌ها بدون محدودیت و سقف می باشد؛ خاطر نشان کرد: با استفاده از این تسهیلات باید مشکل اشتغال و تکمیل چرخه تولید در روستاها مرتفع شود.
وی در ادامه به ظرفیت‌های چناران اشاره کرد و افزود: این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری وضعیت خوبی دارد و می‌توان  با برنامه‌ریزی از این فرصت‌ها در راستای اشتغال جوانان استفاده کرد تا این منطقه را به قطب گردشگری تبدیل نمود.
وی با اشاره به پروژه قطار شهری مشهد به گلبهار و ادامه آن تا چناران، اضافه کرد: تسریع در اجرای این پروژه از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در حال پیگیری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *