«ابر و اژدهای سخنگو» نوشته زهرا توکلیان حقیقی در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شد

زهرا توکلیان حقیقی، دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه است که ۱۲ سال است به اداره مهدکودک‌ها و تولید آثار مکتوب دینی به ویژه برای کودک و نوجوان می‌پردازد.

کتاب «ابر و اژدهای سخنگو» نیز به معجزه سخن گفتن حضرت علی(ع) با اژدها اشاره دارد.

ویژگی شاخص این کتاب‌، توجه به ویژگی‌های روانشناختی کودکان از جمله خیال‌پردازی است؛ در همین راستا از فن شخصیت بخشی به اشیای بی‌جان استفاده شده تا ضمن پرورش قوه تخیل کودک و پاسخ به نیازهای او در این زمینه، مفاهیم و داستان‌های دینی به او منتقل شود.

توکلیان حقیقی با اظهار این مطلب که کودکان در این رده سنی، به موجودات و داستان‌های خارق‌العاده علاقه زیادی دارند، به کتاب جدیدش اشاره کرد و افزود: بر همین اساس من تصمیم گرفتم یکی از ۳۳۰ معجزه‌ای که برای حضرت علی(ع) گفته شده را با عنوان «ابر کوچولو و اژدهای سخنگو» به رشته تحریر در آورم. این کتاب درباره سخن گفتن حضرت علی(ع) با اژدهاست که ایده اولیه‌اش با دیدن «در اژدها» در حرم امام علی(ع) در ذهنم شکل گرفت و باعث شد تصمیم به نوشتن این کتاب بگیرم؛ «ابر کوچولو واژدهای سخنگو» در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت دانش‌آوران در همین راستا اضافه کرد: از آنجا که بچه‌ها افرادی که بتوانند با موجوداتی مانند اژدها صحبت کنند را اسطوره می‌دانند، این کتاب هم توانست ارتباط خوبی با مخاطبش برقرار کند و حتی برای پدر و مادرها هم جالب و جدید بود.

به گفته وی، داستان سخن گفتن حضرت علی(ع) با اژدها مستند تاریخی دارد و در کتاب «نزهة المظاهر» به آن اشاره شده است؛ همچنین نامیده‌شدن دری در حرم امام علی(ع) گواهی بر این ماجرای تاریخی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *