فروش ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو مشهد با سود بالاتر از سپرده‌های بانکی

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس گفت: اوراق مشارکت خطوط مترو مشهد با سودی بالاتر از سود سپرده‌های بانکی در حال فروش است.

رضا خواجه نایینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتشار اوراق مشارکت زمینه‌ساز مشارکت و همکاری مردم در توسعه، عمران و آبادانی شهر است.

وی افزود: در همین راستا با اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی، فروش 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت خط 2 و 3 مترو مشهد با سود علی‌الحساب 20 درصد از ۲۲ اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است.

 

مشارکت در توسعه شهر و دریافت سود بدون شبهه شرعی با خرید اوراق مشارکت مترو مشهد

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به اینکه عرضه این اوراق مشارکت شهرداری مشهد مقدس در تمامی شعب بانک آینده سراسر کشور صورت می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: سود علی‌الحساب این اوراق هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود. همچنین این اوراق قابل معامله در بورس و فرابورس، با نام و معاف از مالیات بوده و قابل وثیقه‌گذاری نزد سیستم بانکی کشور است.

خواجه‌نایینی ادامه داد: پرداخت 50 درصد از اصل و سود این اوراق مشارکت را دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری تضمین کرده است؛ لازم به ذکر است که دولت سال گذشته به همه تعهدات خود در قبال شهرداری مشهد در حوزه اوراق مشارکت عمل کرده است.

وی اذعان داشت: مردم با خرید اوراق مشارکت خطوط مترو مشهد، علاوه بر دریافت سودی بیشتر از سود رسمی تسهیلات بانکی که بدون شبهه شرعی می‌باشد، در تکمیل این پروژه بزرگ در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران مشارکت خواهند کرد.

 

اجرای خطوط مترو مشهد با خرید اوراق مشارکت توسط مردم ممکن است

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فاز اول خط 2 قطارشهری نیز توسط همین اوراق مشارکت خریداری شده توسط مردم اجرایی شده است، بیان کرد: برای تکمیل خط دوی مترو و اجرای خط سه نیز بر روی منابع حاصل از فروش همین اوراق مشارکت برنامه‌ریزی شده است.

خواجه نایینی افزود: اوراق مشارکت عرضه شده شامل 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه خط 2 مترو و 300 میلیارد تومان برای اجرای فاز 2 خط سه قطارشهری مشهد است.

 

شهرداری مشهد پرداخت کننده بیشترین سود قطعی به اوراق مشارکت در کشور

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد اولین اوراق مشارکت سال ۹۷ کشور را منتشر کرده است، ادامه داد: سود قطعی اوراق مشارکت شهرداری مشهد طی ۱۰ سال گذشته همواره از همه شهرهای کشور بیشتر بوده است و سود این اوراق نیز همیشه به موقع پرداخت شده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه شهرداری مشهد تاکنون بیش از 2300 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده است، گفت: بانک آینده نیز عامل و ضامن کل اوراق منتشر شده می‌باشد. علاقه‌مندان برای خرید اوراق مشارکت خطوط قطار شهری مشهد مقدس می‌توانند در فاصله زمانی 22 تا 27 اردیبهشت‌ماه 97 به تمامی شعب بانک آینده در سراسر کشور مراجعه نمایند.

 

سال گذشته از لیست سیاه خارج شدیم

خواجه نایینی افزود: شرکت‌های تامین سرمایه نیز برای خرید این اوراق مشارکت شهرداری اعلام آمادگی کرده‌اند اما تمایل ما این است تا اوراق قطارشهری بیشتر توسط مردم خریداری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در آذرماه سال گذشته از لیست سیاه بانکی خارج شدیم، اذعان داشت: با آغاز به کار شورای پنجم، به علت عدم پرداخت سود خریداران اوراق مشارکت در مدیریت قبلی، سازمان بورس و بانک‌ها ما را در لیست سیاه برده بودند لذا مجوز جدیدی برای انتشار اوراق مشارکت به شهرداری مشهد داده نمی‌شد. با پرداخت سود عقب افتاده خریداران اوراق مشارکت و به روزرسانی بدهی‌های بانکی خود، از لیست سیاه خارج شدیم.

 

تامین یک میلیارد و 200 میلیون دلار منابع مورد نیاز مترو مشهد از طریق فاینانس

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری قطارشهری مشهد معادل یک میلیارد و دویست میلیون دلار است که در صورت تصویب شورای اقتصاد، از طریق فاینانس تامین مالی خواهد شد و نرخ ارز آن را دولت تضمین خواهد نمود.

خواجه نایینی گفت: در مرحله اول، مجوز وزارت کشور برای این تامین منابع مالی از طریق فاینانس گرفته شده است که در ادامه باید مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای اقتصاد نیز اخذ شود؛ خروج آمریکا از برجام، تاثیر چندانی در این موضوع نخواهد داشت چون بیشتر همکاری ما با کشورهایی نظیر چین خواهد بود.

 

پیگیری برای انتشار اوراق مشارکت ادامه خط 3 مترو و احیای بافت فرسوده در سال 97

وی افزود: سالیانه 500 تا یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری مشهد مقدس منتشر می‌شود زیرا پرداخت 50 درصد از اصل و سود آن را دولت بر عهده دارد که در سال جاری نیز پیگیری لازم برای انتشار اوراق مشارکت برای ادامه خط 3 قطار شهری و احیای بافت فرسوده را در حال انجام داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *