کم کاری در تامین قطعات خودروهای وارداتی متوجه تولید کنندگان است

نماینده تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کم کاری در زمینه خدمات پس از فروش و یا تامین قطعات خودروهای وارداتی صورت می‌گیرد مستقیما به تولیدکنندگان باز میگردد.

سعید باستانی درخصوص بروز مشکل در تامین قطعات مورد نیاز خودروهای وارداتی و مونتاژی در بازار افزود: قراردادهایی با خودروسازها بسته می‌شود برای اینکه یا خودرو وارد کنند و یا اینکه محصول را در داخل کشور تولید کنند که بر این اساس برخی از خودروهایی چینی در داخل کشور تولید می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در هر دو نوع تولید خودرو، پشتیبانی و تامین قطعات جزئی از قراردادها است، گفت: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مانند ژاپنی، کره‌ای و یا اروپایی موظف هستند خدمات پس از فروش را در قالب نمایندگی‌ها ارائه کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر کم کاری در زمینه خدمات پس از فروش و یا تامین قطعات خودروهای وارداتی صورت می‌گیرد، مستقیما به تولیدکنندگان باز میگردد، چراکه خدمات پس از فروش و تامین قطعات در قراردادها قید می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون متبوعش بر اساس جنبه نظارتی به‌عنوان حامی تولیدکننده و مصرف کننده است و نظارت بر رعایت استانداردها و ضوابط جزئی از حوزه عملکردی مجلس شورای اسلامی است که به مسائل ورود پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس تا کنون این موضوع را به‌عنوان درخواست مکتوب در یافت نکرده، لذا اگر این موضوع عمومیت پیدا کند به آن ورود می‌کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *