مشارکت مردم تنها راه توسعه شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حضور و مشارکت مردم  بهترین  و تنها راه برای توسعه شهر است.

محمدرضا حیدری در بیست‌ویکمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مشهد در تعطیلات نوروزی سال 97 با تلاش شهرداری مشهد رنگ‌وبوی خاصی داشت. نوآوری و خلاقیتی که در طرح‌ها و برنامه‌هایی که اجرا شد و تلفیق این برنامه‌ها با برنامه‌های جذاب فرهنگی و هنری به غنای این فعالیت‌ها افزود و تحسین همه را برانگیخت.

وی با بیان اینکه «فعالیت‌هایی که در نوروز امسال در مشهد صورت گرفت به لحاظ کمی و کیفی شرایط ویژه‌ای داشت»، ادامه داد: مهم‌ترین بحث انسجام درونی در معاونت‌های مختلف شهرداری بود که در تعاملی بسیار خوب کارها را دنبال کردند و هر معاونت شهرداری یک فعالیت برجسته در پایان سال 96 داشت و این نکته مهمی است که همه حوزه‌ها در تلاش بودند.

حیدری با اشاره به نام‌گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: خوشبختانه در آغاز فعالیت شورای پنجم مصوبه‌ای بسیار خوبی در این زمینه داشتیم و شهرداری را مکلف کردیم در خریدهای خود از کالای ایرانی و به‌ویژه تولیدات استان خراسان رضوی استفاده کنند و این نام‌گذاری را با توجه به شرایط کشور نکته‌ای اساسی و کلیدی می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این شعار یک ظرفیت و نگاه مدیریتی لازم دارد که باید در حوزه مدیریتی توجه لازم به آن صورت بگیرد. نکته دیگر حوزه فرهنگی است که ما باید علاوه بر موضوعات مدیریتی تغییری در رویکردها و گرایش‌های مردم بدهیم و به این موضوع توجه کنیم و ما خوشبختانه از ابتدای سال این تبلیغات را در سطح شهر داشتیم، اما این تغییر نگرش و رفتار تنها در تغییرات در حوزه دانش نیست و باید تغییراتی در حوزه اقدام و عمل هم صورت بگیرد و امیدواریم اقدامات مدیریتی و فرهنگی کمک کند تا از شرایط خاص کنونی کشور عبور کنیم؛ اگرچه این نوسانات شدید ارزی از نگاه اقتصاددانان محل بحث دارد و باید ریشه‌یابی شود، اما در عین حال تولیدکنندگان ما می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در سال 97 شورا با انسجام، همراهی و تعامل هم در درون شورا و هم در سایر نهادهای حاکمیتی در سطح شهر مشهد با این رویکرد وارد کار شورا شدیم و در 7 ماه گذشته سعی کردیم این هم‌افزایی و تعامل را قوت ببخشیم و مبنا را بر این قرار دهیم برای توسعه و پیشرفت و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کردیم با حفط مواضع و برنامه‌هایی که در انتخابات اعلام کردیم بتوانیم این هم‌افزایی را افزایش دهیم و نتایج بسیار خوبی هم داشتیم.

وی با بیان اینکه «بخشی از نقشه‌راه سال 97 در برنامه و بودجه پیش‌بینی شده، اما در عین حال برنامه عملیاتی شهرداری در دو ماه آینده به شورا ارائه خواهد شد»، گفت: علاوه بر این لازم است بار دیگر بر اصول اساسی شورای شهر تأکید کنم که از منظر شورا از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

حیدری افزود: اصلاح فرآیندها و رویه‌های جاری با هدف ارتقای کارآمدی و افزایش رضایت مردم، شفافیت، انضباط اداری و مقابله با برخی کج‌رفتاری‌هایی که در برخی موارد مشاهده می‌شود، توسعه متوازن و عدالت‌محور و ارتقای شاخص‌های خدماتی و عمرانی در همه مناطق به ویژه در مناطق کم‌برخوردار از جمله سیاست‌های شورای شهر در سال 97 است.

وی با بیان اینکه «ما دست تمامی سلایق و گروه‌های مختلف را به گرمی می‌فشاریم و همه آن‌هایی که دل در گرو توسعه شهر دارند را دعوت به تعامل و همکاری می‌کنیم تا بتوانیم آنچه خواست مردم است را تحقق بخشیم»، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم را تنها راه و بهترین راه برای توسعه شهر می‌دانیم. آنچه در پایان سال اتفاق افتاد، اتفاق مبارکی بود و شاخص‌ها نشان می‌دهد اعتماد مردم سرمایه بسیار مهمی است که آن را پاس می‌داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *