عداوت استکبار با انقلاب بخاطر پیروی خط پیغمبر(ص) است

امام جمعه مشهد گفت: عداوت استکبار با انقلاب اسلامی به دلیل پیروی خط پیغمبر اسلام و استکبارستیزی است. اگر هر روز کشور دچار مشکلی می شود بخاطر عداوت استکبار نسبت به پیغمبر(ص) و مقابله ما با نظام استکباری است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته مشهد افزود: تا روزی که همه معادلات سیاسی جهان را بخاطر توسعه عظمت پیغمبر اسلام بر هم زده ایم این دشمنی و عداوت ادامه دارد. تمام عداوت و کینه استکبار آمریکا متوجه پیغمبر اسلام می باشد و علت این دشمنی آن است که به خوبی می دانند نقطه براندازی جریان استکباری بر روی زمین حضرت محمد(ص) است.

وی ادامه داد: مبعث رسول اکرم(ص) در حقیقت سرآغاز رسالت ایشان برای نجات بشر بر اساس فرمان انسانسازی خداوند بوده است. جلوه رسالت پیغمبر اسلام استکبارستیزی است و درست به همین دلیل است که شاهد دشمنی استکبار با پیامبر(ص) هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: پیغمبر اسلام مسلمانان را استکبارستیز پروراند و موجب شد اثری از امپراطوریهای آن زمان باقی نماند. در آغاز انقلاب اسلامی، استکبار متوجه این امر نشد که عمق انقلاب ما بر محور پیغمبر اسلام است. 40 سال گذشته ماهیت اسلامیت انقلاب اسلامی و وابستگی آن به پیغمبر اسلام روشن شد.

وی گفت: استکبار به خوبی می داند انقلاب اسلامی در دنیا تجدید حیات مجدد پیغمبر اسلام و راه ایشان است بنابراین با همه امکاناتش عداوت و دشمنی خود را متوجه نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

آیت الله علم الهدی افزود: به دنیای اسلام هم این حقیقت را نشان داده ایم که پای خط پیغمبر(ص) هستیم بنابراین باید در برابر همه توطئه های استکبار مقاوم باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها همچنین گفت: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل اشکال در سیاست گذاریهای داخلی خود ما است. نوسانات قیمت ارز در کشور قبل از تحریمها هم بوده که توسط دولت مدیریت می شده است.

خطیب جمعه مشهد افزود: در آن زمان دولت با دسترسی به منابع ارزی با افزایش قیمت دلار اقدام به عرضه دلار به بازار، کاهش مجدد قیمت و ایجاد تعادل در بازار می کرد. در تحریمهای تحمیلی دولتهای استکباری، ایران را در دسترسی به منابع ارزی متعلق به خودش دچار مشکل کردند و همین امر موجب سختی کار شد.

وی ادامه داد: قرار بود در جریان امضای برجام، تحریمها برداشته شود که نشد و دولت اگر بخواهد بازار را کنترل کنند به دلیل عدم دسترسی به منابع ارزی مجبور به کاهش تقاضا آن هم در حوزه معاملات سنگین و تجاری است زیرا در مواد مصرفی از جمله بیماران و دانشجویان و مسافران خارج کشور امکان کاهش مصرف ندارد.

آیت الله علم الهدی گفت: اما مقام معظم رهبری با هوشیاری و آگاهی از مشکلات پیش رو در برنامه ششم توسعه پیش بینی کردند که ادامه تحریمها می تواند منجر به کاهش ارزش پول ملی، نوسانات ارزی و فشار اقتصادی بر مردم شود بنابراین به دولت فرمانی دادند که در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب و به عنوان قانون برنامه ششم توسعه به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب، دولت باید در مبادلات تجاری بین المللی اقدام به تغییر واحد پولی دلار به واحد پولی کشور طرف معامله و یا پول ایران نماید تا با کاهش وابستگی به دلار از فشارهای احتمالی بعدی کاسته شود. بانک مرکزی در آن زمان خلاف این فرمان عمل کرد و همین موجب شد تا امروز دلار در جامعه ما موجب بروز فشار بر مردم شود در حالی که در صورت اجرای فرمان رهبری دلار آمریکا امروز همچون خود آمریکا در ایران ذلیل می شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *