باند زمین خواران در کاشمر به زمین خوردند

براساس آنچه اعلام شده یکی از باندهای زمین خواران در کاشمر که اقدام به تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز برخی زمین ها کرده بودند شناسایی و زمین‌های تصرف شده آزاد گردید.

در همین خصوص دادستان عمومی و انقلاب کاشمر از برخورد قاطع با آن دسته افراد سودجو که نسبت به خرید وفروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می‌کنند خبر داد.

غلامرضا طالعی با بیان اینکه در راستای برخورد با افرادی که اقدام به تغییر کاربری می‌کردند روز پنج شنبه 23 فروردین‌ماه احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان اجرا شد، اظهار کرد: در این عملیات 27 هکتار از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی بحرآباد این شهرستان تخریب شد.

وی با تاکید براینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است، بیان کرد: باید قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

طالعی با اعلام اینکه در مرحله بعد با بناهای غیرمجازی که در مناطق کلاته بزی، محور کاشمر به مشهد و بعضی از مناطقی که در جاده کوهسرخ در مسیر و حریم آب راه ساخت و ساز شده با قاطعیت برخورد و این ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب خواهند شد، گفت: برای افرادی که به طور خودسرانه اقدام به احداث بنا کرده‌اند طرح دعوی خواهد شد و بعد از رسیدگی به پرونده آن‌ها با قاطعیت و جدیت قانونی  براساس احکام صادره برخورد خواهد شد.

 

فروش زمین های تصرف شده به ده نفر

همچنین مسئول روابط‌عمومی شهرداری کاشمر با بیان اینکه در مجموع 27 هکتار زمین خواری انجام شده بود، افزود: این افراد اطراف زمین را محصور کرده و در داخل آن کاشت درخت و نهال انجام داده بودند تا بتوانند مجوزها و اسناد لازم را از مراجع مربوطه بگیرند.

مهدی هاشمی با اشاره به اینکه با پیگیری به موقع شهرداری و رصد پرسنل گشت حریم تلاش‌های غیر قانونی زمین خواران بی‌نتیجه ماند، اظهار کرد: زمین خواران اصلی  چهار نفر بودند که تاکنون زمین قطعه بندی شده را به 10 نفر فروخته بودند.

وی با اعلام اینکه زمین‌ها قطعه بندی شده بودند، افزود: این افراد زمین را به قطعات ویلایی 500 تا هزار متری تقسیم کرده بودند.

هاشمی با بیان اینکه این افراد از یک هفته قبل تحت نظر بودند و تاکنون ساخت و سازهای گسترده ای داشتند، عنوان کرد: با همکاری دادستانی حکم قلع و قمع فضا گرفته و توسط شهرداری تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات روز پنج شنبه 23 فروردین‌ماه دو ساختمان و بیش از 20 قطعه از زمین‌های حصارکشی شده تخریب گردید، گفت: گشت حریم و اجرائیات شهرداری این افراد را شناسایی کرده بودند.

مسئول روابط عمومی شهرداری کاشمر با اعلام اینکه زمین‌ها مربوط به بخشی از زمین‌های منطقه بحرآباد بوده و زمین خواران در تلاش بودند با کاشت درختان زمین‌ها را کشاورزی جلوه دهند تا بتوانند مجوز بگیرند، بیان کرد: زمین‌ها مالکی نداشته است و همه تصرف شده بود.

هاشمی گفت: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و تحویل مقامات قضایی داده شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *