آقای کیروش رضایی و طارمی از کدام لیگ لژیونر شدند؟

امیر قلعه نوئی درباره صحبت‌های اخیر کارلوس کی‌روش مبنی بر آماده نبودن بازیکنان شاغل در لیگ ایران گفت: از کی‌روش تشکر می‌کنم، به چند دلیل. دلیل نخست اینکه وزن فنی تیم ملی و وزن بین‌المللی تیم را بالا برده است و دوم اینکه ۲ بار پیاپی به جام جهانی رفتیم و امسال هم به‌عنوان دومین تیم به این مسابقات راه یافتیم. چند بحث دارم، کمتر از ۸۰ روز به جام جهانی مانده و باید تعامل داشته باشیم تا تیم ملی با آرامش به جام جهانی برود.

قلعه‌نویی ادامه داد: باشگاه‌ها هزینه کردند و همین روز گذشته چند هزار نفر هوادار به بازی پرسپولیس رفتند. برای همین مسئله چندین هزار ساعت به جامعه سرویس داده شده، کی‌روش و باشگاه‌ها باید صحبت کنند تا مشکلی نباشد. کشور ما در چند سال اخیر اندازه ۴۰۰ سال عقب افتاده است. شرکت‌های هواپیمایی هما و ایران‌ایر بهترین شرکت‌های هواپیمایی ما بودند، اما الان کی‌روش می‌ترسد سوار همین هواپیماها شود. چه اتفاقی رخ داده که ما در چندسال اخیر بازیکنانی مانند علی دایی و علی کریمی را به بایرن‌مونیخ در لیگ‌های درجه یک اروپا فرستاده‌ایم؟ آیا کیفیت‌ همین بازیکنان با بقیه بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ برتر تفاوتی دارد؟

سرمربی ذوب‌آهن اصفهان یادآور شد: باید رو به جلو فکر کنیم. این برنامه مورد تایید کی‌روش بوده است. می‌خواهم بگویم ما ایرانی‌ها از هر نظر، از نظر تیپ، هوش و استعداد جزو ۲۰تای برتر دنیا هستیم. شاید در چند سال اخیر مشکلات داشتیم، اما نیروی انسانی بسیار خوبی داریم. ما در سئول برابر کره‌جنوبی بازی را یک بر صفر بردیم. ۷ بازیکن در آن مقطع از یک باشگاه در تیم ملی بودند. در آن زمان استانداردها رعایت می‌شد. ما باید به لیگ و مربی‌های داخلی احترام بگذاریم.

وی افزود: از کی‌روش خواهش می‌کنم که برنامه بدهد و اگر نیاز باشد لیگ را تعطیل کنیم. سوال من این است که کاوه رضایی، نویدکیا و طارمی از کدام لیگ لژیونر شدند؟ ساکت به‌عنوان یک مدیر قوی باید با کی‌روش جلسه بگذارد تا همه به تیم ملی کمک کنیم. ما باید از فوتبال لذت ببریم. همه تیم‌ها برای جام جهانی اماده می‌شوند، پس در کشور ما نباید این مسائل وجود داشته باشد. همه می‌دانند اولویت در کشور ما تیم ملی است، اما گفتمان‌مان باید طوری باشد که کسی آزرده خاطر نشود.

سرمربی تیم ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که «با توجه به باخت دیروز پرسپولیس، به قهرمانی امیدوار هستید؟»، عنوان کرد: مابهدنبالکسبسهمیههستیم. مربیان ایرانی ایثار می‌کنند. در آسیا تیم‌هایی هستند که با بیشترین هزینه، ضعیف‌ترین هستند. شاید کل بازیکنان ما اندازه یک بازیکن آنها هزینه داشته باشد، ما نیروی انسانی خوبی داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *