یک هفته برای ارائه گزارش اشتغالزایی فرصت دارید

فرماندار مشهد گفت: اگر بعد از یک هفته از این جلسه از سوی دستگاه ها برای ارایه گزارش اقدامی نشد، در مورد اقدامات بعدی ما کسی نباید گلایه ای داشته باشد. در حال حاضر بیش از 40 دستگاه در این برنامه اشتغال دخیل هستند ولی تعدادی از این ادارات پاسخ و گزارشی هنوز نداده اند.

محمدرحیم نوروزیان صبح سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان مشهد در فرمانداری افزود: هرچند مسئولیت اداری ایجاد اشتغال بر عهده وزارت کار است ولی تک تک ما در این مورد مسئولیم و باید مجموعه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی را کمک کنیم تا اهداف تعیین شده تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی در این کشور به اشتباه انشقاقی در حوزه های مختلف با برداشت سیاسی غلط بین دولت و نظام ایجاد می کنند در حالی که باید توجه داشت این دولت نماینده رسمی نظام و حاکمیت است.

نوروزیان بیان کرد: بنابراین این تکلیف ماست که کمک کنیم. همه دستگاه ها و ادارات عضو این حاکمیت هستند. همه مدیران نیز باید با همین نگاه مسایل را دنبال کنند. اگر دچار تشتت و کار جزیره ای باشیم، با وجود همه امکانات، باز هم کاری پیش نخواهد رفت.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز سناریویی توسط دشمن طراحی شده که می خواهد مشکلات کشور را در جهت خواست خود مدیریت و موج ایجاد کند، هر چند به تعبیر مقام معظم رهبری زخم وجود دارد که مگس روی آن می نشیند اما گاهی موضوعات بزرگنمایی شده و مساله ایجاد می شود. امروز فضا به گونه ای شده که هر اتفاقی که رخ می دهد را می خواهند به پای بی تدبیری نظام جمهوری اسلامی بگذارند.

وی با بیان اینکه مساله اساسی امروز در این کشور اشتغال است و انتظارات زیادی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، گفت: فعالیت این وزارتخانه حساس و سخت است و همه باید به این وزارتخانه کمک کنند. براساس برنامه تعیین شده باید 160 هزار شغل در این استان ایجاد شود که از این تعداد بیش از 80 هزار مورد سهم مشهد مقدس است. عمده تمرکز این طرح نیز در مشهد است ولی اگر عملکرد مشهد مناسب نباشد، شاخص کل استان را تقلیل خواهد داد. در حقیقت هنگامی که شاخص های مشهد پایین باشد، این مساله بر کل استان تاثیرگذار است.

نوروزیان بیان کرد: اگر بعد از یک هفته از این جلسه از سوی دستگاه ها برای ارایه گزارش اقدامی نشد، در مورد اقدامات بعدی ما کسی نباید گلایه ای داشته باشد. در حال حاضر بیش از 40 دستگاه در این برنامه اشتغال دخیل هستند ولی تعدادی از این ادارات پاسخ و گزارشی هنوز نداده اند.

فرماندار مشهد تاکید کرد: ما باید حتما به این تعهدات در مورد اشتغال دست یابیم. برخی افراد فرمول ها و شاخص های تعیین تورم، بیکاری و یا اشتغال ایراد می کنند در حالی که این فرمول ها و روش ها از گذشته مورد استفاده بود. در دولت های دیگر هم همین بوده و نمی شود که با این فرمول ها بیکاری و تورم اگر بالا باشد، مورد قبول قرار گیرد اما آنگاه که کاهش پیدا می کند، فرمول و روش را قبول نکنیم. مبنای ارزیابی مدیران نیز همین شاخص هاست. علاوه بر این باید دلایل عدم توفیق دستگاه ها در اجرای تعهدات نیز مشخض شود. باید توجه داشت حتی در صورت عمل به این تعهدات باز هم بیکاری به طور کامل برطرف نخواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر سو کسب و کارهای جدید در حال شکل گیری است و تا چند سال آینده مشاغل جدیدی خواهیم داشت و برخی مشاغل هم ممکن است از بین برود. ما نمی توانیم در مقابل این تغییرات بایستیم و با آن مقابله کنیم.

نوروزیان بر اهمیت اطلاع رسانی طرح های اشتغال زایی تاکید کرد و گفت: باید برای اطلاع و تبیین درست این طرح ها برنامه مشخصی از سوی دستگاه ها وجود داشته باشد تا واجدین شرایط بتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *