کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های نایلونی تجزیه‌پذیر می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی در تمامی بازارهای شهرما خبر داد.

بهروز کیانی بیان کرد: هدف از احداث فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار شهرما از ابتدا تاکنون عرضه کالا به صورت مستقیم و حذف واسطه، مشتری مداری، حفظ حقوق مصرف کننده و حمایت از آن بوده است.

وی با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره بار شهرما افزود: به طور میانگین 120 هزار نفر به صورت هفته‌ای مایحتاج خود را از این فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند که این تعداد بستر و فرصتی مناسب برای فرهنگسازی و آموزش شهروندی است که در همین راستا جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی زیست تجزیه‌پذیر، فرهنگ حفظ محیط زیست را ترویج خواهد داد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از 350 کیلو پلاستیک زیست تجزیه‌پذیر در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره بار شهرما استفاده می‌شود، امیدواریم با اجرای این طرح در سطح فروشگاه‌ها شاهد کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ازجمله تولید زباله ناشی از استفاده کیسه‌های نایلونی باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *