پیشکسوت فوتبال خراسان در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد

مراسم تشییع پیکر پیشکسوت فوتبال خراسان صبح دیروز با حضور چهره های ورزشی و مردم مشهد برگزار شد.

پیکر مرحوم جهانگیر زنده دل بعد از طواف در حرم حضرت رضا (ع) ، در ورزشگاه تختی مشهد با حضور اهالی ورزش استان و مردم مشهد تشییع و بعد از آن در قطعه نام آوران بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

در این مراسم چهره‌های فوتبالی همچون خداداد عزیزی، اکبر میثاقیان، محمدرضا مهاجری، هاشم حسینی، رضا ناصحی، حسین بادامکی، داوود مهابادی، آرمین رهبر، سید هاشم حسینی، قاسم زردکانلو، مهدی قیاسی، رمضان شکری، اسماعیل شجیع، علی ظهورنیا و…حضور داشتند.

رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر، محمدرضا عباسی و علی عباسی مالک و مدیر عامل باشگاه مشکی‌پوشان نیز در این مراسم حضور داشتند، این در حالی بود که مدیران باشگاه پدیده در این مراسم غیبت داشتند و از اداره کل ورزش و جوانان استان نیز تنها امیر زارعی در این مراسم شرکت کرد.

مرحوم جهانگیر زنده دل سال‌ها در تیم ابومسلم فعالیت کرد و در دهه ۷۰ هم مدیریت این باشگاه را بر عهده داشت.

زنده دل پس از آن نیز مدت زیادی به ‌عنوان سرپرست ابومسلم فعالیت کرد و به نوعی می‌ توان او را شناسنامه تیم فوتبال ابومسلم دانست.

مردی که در دفتر یادداشتش همه خاطراتش از باشگاه ابومسلم را نوشته بود پس از نزدیک به چهار سال تحمل درد و رنج ناشی از بیماری ظهر پنجشنبه ۲۴ اسفندماه در بیمارستان رضوی مشهد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

 

خداداد عزیزی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم جهانگیر زنده‌دل اظهار کرد: نیازی نیست که من بخواهم در مورد شخصیت جهانگیر زنده‌دل صحبت کنم چرا که همه بزرگان فوتبال او را به خوبی می شناختند، اولین‌بار که به ابومسلم آمدم 17 ساله بودم و با ایشان قرارداد بستم.

وی ادامه داد: اینکه از مرحوم زنده‌دل به عنوان پدر ابومسلم یاد کنیم بسیار درست است، چون آقا جهان آدم صبور، زحمتکش و کار آمدی بود و همواره برای پیشرفت فوتبال خراسان تلاش می‌کرد.

پیشکسوت فوتبال کشور ضمن تسلیت به جامعه فوتبال استان و خانواده مرحوم زنده‌دل اظهار کرد: به شخصه احساس می‌کنم در حق جهانگیر زنده‌دل کوتاهی کردم، این اواخر چند بار تصمیم گرفتیم همراه بچه‌های فوتبال مشهد و ابومسلم به عیادت آقا جهان بریم که این امر میسر نشد و قبول دارم کوتاهی کردم، ما عادت داریم وقتی کسی می‌میرد دنبالش راه میافتیم.

عزیزی ادامه داد: امروز یکی از خوبان فوتبال خراسان را از دست دادیم، زنده‌دل نگران فوتبال خراسان بود و به گردن اکثر کسانی که اینجا هستند حق دارد، همیشه خاطرات خوبی از زنده‌دل دارم و همیشه از وی به نیکی یاد کردم و یاد خواهم کرد.

وی با بیان اینکه زنده‌دل از مدیران سالم و کار آمد ورزش بود،گفت: اولین خاطره من از ایشان مربوط به سال 67 است که با ابومسلم قرارداد بستم به مبلغ 2500 تومان، هنوز هم باور نمیشه که آقا جهان فوت کردند. این اواخر و زمانی که آقا جهان مریض بودند کوتاهی کردیم و به ایشان سر نزدیم به نوعی در این زمینه تنبلی و کوتاهی کردم.

عزیزی افزود: امیدواریم توجه بیشتری به پیشکسوتان داشته باشیم اما در جامعه ما پیشکسوتان سریع فراموش می‌شوند و به این موضوع متاسفانه عادت کردیم، اگر از خانواده زنده‌دل بپرسید تایید می‌کنند که هیچ حمایتی از آقا جهان در این سال‌ها صورت نگرفت هر چند شهرداری مشهد مراسمی در خور شان ایشان برگزار کرد اما آنهایی که باید در این دوران در کنار او می‌بودند نبودند.

وی ادامه داد:  متاسفانه حالا که ایشان فوت کردند همه جمع شدند. کاش موقعی که زنده بود کمکش می‌کردند. این رسم بدی است که تا بزرگان ما زنده هستند کسی از آنها یاد نمی‌کند و این در تمام فوتبال و ورزش کشور حاکم است.

عزیزی اظهار کرد: وقتی ایشان به خاک سپرده شود بازهم همه چیز را فراموش می‌کنیم ولی این رسمش نیست. جهان زنده‌دل بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی کرد، اما در روزهایی که نیاز داشت دستش را بگیرند کسی به او توجهی نکرد و حالا می‌بینید وقتی که فوت کرده است آدم‌های زیادی آمده‌اند تا او را به خانه ابدی‌اش بدرقه کنند و این اصلا خوب نیست. امیدوارم شرایطی اتفاق بیفتد که قبل از مرگ بزرگان فوتبال به فکر آنها باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *