میوه شب عید با کیفیت است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میوه تدارک دیده شده برای شب عید از کیفیت بالایی برخوردار است و این اقلام از ۲۰ اسفند ماه به بعد توزیع خواهد شد.

مجتبی مزروعی شب گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: موضوعاتی که امسال در بخش بازار داشتیم نسبتا به غیر از موضوع تخم‌مرغ که از نظر آنفولانزا فوق حاد پرندگان با کاهش تولید مواجه شد، مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: تخم‌مرغ با وجود اینکه قیمت آن افزایش پیدا کرد، در حال حاضر روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ تن با قیمت مصوب در سطح استان توزیع می‌شود که قیمت مصوب شده برای آن بین ۵۸۰۰ تومان تا ۶۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: همچنین قرار است جشنواره بهاره که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود نیز عرضه مستقیم مرغ، تخم‌مرغ و برنج و…. در نظر گرفته‌ایم.

مزروعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عده‌ای بنا داشتند قیمت برنج را افزایش دهند اما ما در اقلام امر مهم تنظیم بازار را لحاظ کردیم و به طور قابل توجهی بنا داریم که برنج را توزیع کنیم. از همین رو قرار است برنج در سه نوع برای مردم توزیع شود که این انواع شامل برنج هندی ۱۱۲۱ به قیمت کیلویی ۵۶۰۰ تومان، برنج هندی PR11 به قیمت کیلویی ۲۶۰۰ تومان و برنج تایلندی هومالی به قیمت ۳۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین گوشت منجمد، مرغ و تخم‌مرغ نیز در ایام عید برای مردم توزیع خواهد شد تا بتوانیم ایام عید خوبی را برای شهروندان فراهم آوریم.

مزروعی با بیان اینکه میوه شب عید به اندازه کافی موجود است، بیان کرد: حدود ۳۴۳۱ تن پرتقال وارد استان شده و ۱۲۵۰ تن سیب نیز تهیه شده است. این میزان پرتقال و سیب علاوه بر مشهد در شهرستان‌های گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و‌ نیشابور نیز ذخیره شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه میوه شب عید به صورت کامل تدارک دیده شده و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است، اظهار کرد: پرتقال زمانی که در جعبه‌ای به صورت کیپ چیده می‌شود، درصد خرابی آن بیشتر می‌شود. امسال این امر مهم را در نظر گرفتیم و به صورت فاصله‌ای این پرتقال ها در کنار هم قرار گرفته است.

مزروعی عنوان کرد: مرغ منجمد نیز به اندازه کافی موجود است و کیلویی ۵۸۰۰ تومان قیمت درب انبار، ۶۲۰۰ تومان در سطح شهر مشهد و ۶۳۰۰ تومان در شهرستان‌ها به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *