موتلفه؛ پیشگام گفت‎وگو با اصلاح‎طلبان

این روزها صحبت از گفت‎وگوی ملی بین جریان‌های سیاسی در فضای رسانه ای کشور مطرح است، نفس «گفت‎وگوی ملی» همچون «وحدت ملی» ضرورتی برای نظام است که به طور مستمر مورد هجمه و تهدید مکرر فرهنگی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی بیگانگان قرار دارد. اما در درجه اول باید هدف و منظور گفت‌وگو مشخص باشد، چرا که در غیر این صورت، نتیجه ای نخواهد داشت.

با روشن شدن هدف گفت‎وگو است که می توان قضاوتی شفاف‎تر درباره ایده «گفت و گو» داشت. البته بخشی از نخبگان و جریان‎های سیاسی، داخل پازل دشمن بازی می کنند چون موضع‎گیری‎هایشان با آرمان‌های انقلاب و اندیشه‎های امام مغایر است و این مسئله دشمن را نسبت به انقلاب به طمع می اندازد. گفتگو با چنین جریان‎هایی معنی ندارد.

نتیجه گفت‎وگو باید حفظ آرمان‌های انقلاب و خط امام و رهبری باشد. نخبگان و عناصر تأثیرگذار سیاسی مناسب است درباره موضوعاتی همچون موانع سر راه انتقال آرمان‌های انقلاب به نسل جدید و مقابله با نفوذ دشمن، به بحث و تبادل نظر بنشینند و راهکار ارائه دهند تا فرایند تحقق اهداف انقلاب در جامعه اسلامی ایران سریع‌تر به نتیجه برسد.

درباره اینکه چه کسانی می‌توانند به طور نمادین آغازگر گفت‎وگوی ملی شوند؛ قبلا گفتگوها حول شخصیت‌ها بیشتر دور می‌زد اما در حال حاضر چنین شخصیت‌هایی نداریم. بنابراین معتقدیم امروز باید گفت‌وگوها بین احزاب شکل بگیرد و احزاب به جای اشخاص با هم به گفت‌وگو بنشینند. بر همین اساس موتلفه اعلام آمادگی کرد؛ اما روی مصادیق از جناح مقابل هنوز گروهی مشخص نشده است. اگر نیاز به تعیین نام باشد، در شورای مرکزی موتلفه بحث و تصمیم گیری می کنیم. در مجموع موتلفه اسلامی، حاضر است با احزاب استخوان‎دار و فراگیر جناح اصلاح طلب گفت‎گو کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *