مشکی‌پوشان احیا می‌شوند؟!

تیم فوتبال مشکی‌پوشان فصل هفدهم را با اکبر میثاقیان آغاز کرد ولی پیش از پایان نیم فصل این مربی را برکنار کرد و علیرضا مرزبان را جایگزین او کرد. مرزبان البته بیش از چند هفته در مشهد دوام نیاورد تا دستیار او رضا عنایتی سکان هدایت مشکی پوشان مشهدی را برعهده بگیرد، اما او هم نتوانست نتایج خوبی با مشکی پوشان کسب کند و پس از شکست سنگین برابر سپاهان برای دومین بار استعفا داد. پس از خروج رضا عنایتی، مشهدی‌ها با هدایت آرمین رهبر یک دیدار را برابر نفت آبادان با شکست 4 بر 1 پشت سر گذاشتند و این مربی هم تنها عمر یک بازی روی نیمکت مشکی‌پوشان را داشت. تا اینکه روز گذشته خبری مبنی بر انتخاب سرمربی جدید تیم مشکی‌پوشان روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت. «داود مهابادی سرمربی مشکی پوشان‌شد». دیری نگذشت تمام رسانه‌ها خبر را انعکاس دادند.

داود مهابادی که به تازگی از هدایت نساجی مازندارن کنار گذاشته شده بود، به عنوان چهارمین مربی مشکی‌پوشان طی تنها یک فصل معرفی شود.

مشکی‌پوشان مشهدی در پایان هفته بیست و پنجم با 15 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی حضور دارند و مهابادی با توجه به اینکه تنها 5 بازی تا پایان لیگ باقی مانده کار بسیار دشواری برای حفظ این تیم در رقابت‌های پیش رو خواهد داشت.

اما داود مهابادی کیست؟ داود مهابادی ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی در زمان بازیگری در پست دفاع انجام وظیفه می‌کرد. داود مهابادی سابقه بازی در تیم‌های راه آهن تهران، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان را دارد. وی بعد از بازی در زمین فوتبال، به سمت مربیگری آمد و با تربیت یزد در کسوت سرمربی در نیمکت این تیم نشست. مهابادی در کارنامه مربیگری، سابقه حضور در تیم راه‌آهن را نیز دارد. در فصل 1389- 1388 لیگ برتر، مسئولان باشگاه مقاومت سپاسی شیراز بعد از ناکامی در جذب محمود یاوری و اکبر میثاقیان، با داود مهابادی به توافق رسیدند و وی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

در سابقه مربیگری او سکان داری تیم‌هایی مانند راه‌آهن، تربیت‌یزد، فجر‌سپاسی، پیام‌مشهد، گهرزاگرس، مس سرچشمه، استقلال اهواز، پاس همدان دیده می‌شود.

مشکی‌پوشان در پنج هفته آخر لیگ، باید در مشهد مقابل استقلال خوزستانی قرار بگیرد که رقیب مستقیم آن‌ها در انتهای جدول است. این دیدار ۶ امتیازی تا حد بسیار زیادی تکلیف مشکی‌پوشان را در لیگ مشخص خواهد کرد. اما شاگردان مهابادی در هفته بیست و هفتم به تهران سفر می‌کنند و مقابل استقلال تهران بازی سختی را برگزار خواهند کرد. با توجه به شرایط دو‌ تیم، کسب تساوی هم نتیجه ایده‌آلی برای مشکی‌پوشان محسوب می‌شود. این تیم بلافاصله به مشهد باز می‌گردد و مقابل دیگر تیم بالای جدول یعنی سایپا، بازی هفته بیست و هشتم خود را برگزار می‌کند. مشکی‌پوشان دو‌ هفته پایانی هم در مشهد و مقابل پدیده و پارس‌جنوبی جم قرار می‌گیرد و امید دارد با اتکا به بازی‌های خانگی خود در لیگ برتر باقی بماند. مشکی‌پوشان در ۵ هفته‌ی پایانی ۴ دیدار را در خانه برگزار می‌کنند و برای بقا در لیگ باید در همه‌ی این بازی‌ها پیروز شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *