مشهد آماده خدمت

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مشهد گفت: در مانور خدمت ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد که صبح 26 اسفند برگزار می شود، 12 کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر استان که کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد نیز منطبق بر آنها هستند حضور دارند.

احمد دیناری در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «صبح امروز» افزود: بر اساس تقسیم وظایف انجام شده کارهای مربوط به هماهنگی، برنامه‌ریزی و حضور کمیته‌ها و برگزاری این مانور بر عهده ستاد خدمات اجرایی شهرستان مشهد است. هماهنگی این مانور را اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، فرمانداری مشهد و شهرداری مشهد انجام داده است و صبح امروز با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه و مردم در محل بوستان غدیر در ورودی شهر مشهد از سمت شهر نیشابور برگزار می شود.

 

هدف مانور نمایش امکانات و توامندی کمیته‌هاست

دیناری در خصوص هدف برگزاری این مانور اظهار کرد: هدف برگزاری این مانور به نمایش گذاشتن تمام امکانات و توانمندی‌های دستگاه‌های عضو این ستاد از جمله توانمندی‌های تجهیزاتی و منابع انسانی است تا با انعکاس رسانه‌ای این رویداد مسافرانی که قصد آمدن به مشهد را دارند آمادگی این شهر را برای استقبال ببیند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد تصریح کرد: فعالیت این ستاد از شنبه 26 اسفند با برگزاری مانور به صورت رسمی آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه پیدا خواهد کرد. کمیته‌های اسکان و رفاه، حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی آمار، امنیتی، انتظامی و ترافیکی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد، خدمات بهداشت، سلامت و محیط زیست، خدمات شهری مشهد، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فرهنگی و اجتماعی، امداد و نجات و خدمات مسافرتی در مانور امروز در بوستان غدیر غرفه دارند.

وی افزود: هر کدام از این کمیته‌ها اعضایی نیز دارند که با هماهنگی آنها امور را انجام می‌دهند و تمام آن‌ها عملکرد روزانه خود را به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر اعلام می‌کنند و دبیرخانه این ستاد نیز تمام این عملکرد‌ها را تجمیع کرده و در اختیار استاندار قرار می‌دهد و بعد به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور منعکس خواهد شد.

 

طراحی اپلیکیشن برای ثبت شکایات مردمی

دیناری در خصوص سامانه ثبت شکایات مسافرین گفت: برای پذیرش انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی نیز سامانه کشوری 09629 در نظر گرفته شده است اما اتفاق جدیدی که امسال رخ داده طراحی اپلیکیشن نظارت بر خدمات سفر است که در مبادی ورودی استان‌های مختلف در اختیار مسافرین قرار داده می‌شود تا انتقادات و شکایات خود را از این طریق بتوانند منعکس کنند و از همین طریق نیز نتیجه آن را پی‌گیری کنند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مشهد ادامه داد: در کنار این مانور خدمت که کمیته‌های مختلف به معرفی خود می‌پردازند، همایشی نیز برگزار خواهد شد که سخنرانان اصلی آن استاندار خراسان رضوی، فرماندار شهر مشهد، شهردار مشهد و معاون شهردار خواهند بود و پس از آن در ساعت یازده این مانور تمام شده و عملا فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر آغاز خواهد شد.

 

آمادگی مشهد برای میزبانی بیشتر شده است

وی در خصوص میزان آمادگی مشهد برای استقبال از مسافران نسبت به سال‌ها قبل ابراز کرد: اکثر دستگاه‌ها بخاطر تجربه حضور در ستاد خدمات سفر، آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی دارا هستند و شخص من که سال‌ها در ستاد اجرایی خدمات سفر فعالیت داشتم معتقدم هر سال با افزایش هم‌افزایی‌ها، آمادگی برای استقبال وکیفیت خدمات نیز افزایش پیدا می‌کند. ممکن است برخی امور رویه همیشگی را داشته باشد اما برخی نوآوری‌ها مثل اپلیکیشن کیفیت و سرعت کارها و خدمات را بسیار بالاتر می‌برد.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *