فعالیت 120 هزار تخت غیر رسمی برای اقامت مسافران در مشهد

رئیس اتحادیه هتل آپارتمانداران و مهمانپذیرداران خراسان رضوی گفت: هم اکنون 120 هزار تخت غیر رسمی برای اقامت مسافران در مشهد وجود دارد که به دور از هرگونه نظارت اقدام به اسکان مسافران می کنند.

محمد پوررضایی در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت این تعداد تخت فاقد مجوز در حالی است که کلانشهر مشهد دارای 100 هزار تخت در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر است.

وی اظهار کرد: فعالیت واحدهای اقامتی فاقد مجوز و غیر رسمی تاثیر منفی بر بازار رقابتی اقامت و اسکان امن و قانونی مسافران بر جا گذاشته است.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد هفت هزار خانه شخصی در مشهد به صورت غیر مجاز اقدام به اسکان مسافران می کنند.

پوررضایی افزود: برای ایام نوروز 310 هتل آپارتمان با ظرفیت 30 هزار نفر شب و 345 مهمانپذیر با ظرفیت 35 هزار نفر در این استان آماده میزبانی از مسافران هستند.

وی اظهار کرد: برای نوروز 97 هیچ گونه افزایش نرخ در واحدهای زیر مجموعه این استان وجود ندارد.

وی گفت: نرخ اقامت در این واحدها طی پنج سال اخیر هیچگونه افزایش نداشته و به منظور ترغیب اقامت مسافران خدمات با تخفیف نیز ارائه می شود.

نایب رئیس این اتحادیه نیز گفت: فعالیت زوارکش ها در مشهد برای جذب مسافر در واحدهای غیر رسمی از مشکلات این کلانشهر است که باید ساماندهی و مدیریت شود.

مهدی آجیلیان افزود: واحدهای اقامتی غیر رسمی به ویژه در ایام اوج مسافرتها قارچ گونه فعالیت کرده و اقدام به بر هم زدن بازار می نمایند.

وی با اشاره به ساخت 200 واحد اقامتی در مشهد اظهار کرد: 70 درصد این تعداد هتل و بقیه هتل آپارتمان و مهمانپذیر هستند.

وی گفت: هم اکنون 300 زائرسرای نظامی و انتظامی در مشهد فعالیت دارد که در کنار سایر زائرسراهای دولتی و واحد های اقامتی غیر مجاز اقدام به اسکان مسافر و برهم زدن توازن بازار می کند.

آجیلیان در باره مالیات بر ارزش افزوده نیز افزود: این مالیات باید از سوی مصرف کننده خدمات پرداخت شود حال آنکه اینک به دلیل نابرابر بودن فضای رقابتی در حوزه اقامت در مشهد، سنگینی پرداخت این مالیات بر دوش تولید کننده خدمات است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *