شهدا سرمایه های دین هستند

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شهدا سرمایه های دین هستند گفت: باید فرهنگ شهادت و ایثار در راه دین در جامعه گسترش یابد.

آیت‌الله علم‌الهدی شنبه شب در همایش حاج رضوان؛ از لبنان تا بهشت رضوان افزود: انسان در مسیر کمال خود باید به یک موجود بالاتر و برتر تبدیل شود و آن موجود برتر در قالب یک حدیث قدسی برای ما معرفی‌شده و آن، مثل خدا شدن است.

وی اضافه کرد: بهشت، همین نقطه کمال انسان است، مسیر مثل خدا شدن متفاوت است، برخی با ۷۰ سال عبادت این مسیر را طی می کنند  و عده‌ای با یک جهش آن را می پیمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این جهش را «شهادت» است و شهید طوری مسیر کمال را با پرواز طی می‌کند که برای افراد دیگر قابل‌تصور نیست.

علم الهدی بیان کرد: توصیفاتی که از نعمت‌های بهشت شده، کمال جسمی انسان است که به لذت‌ها می‌رسد، کمال روحی انسان، بهشتی این است که اراده‌اش با اراده خداوند یکی شده و هر چه بخواهد محقق می‌شود، این همان «مثل اعلای خدا» شدن است.

وی گفت: شهادت یک اتفاق و تصادف نیست، البته عده‌ای بدون اراده و بدون تصمیم در یک جریان احساسی به جبهه رفتند و شهید شدند یا عده‌ای در شهری هستند، بمباران می‌شود و شهید می‌شوند اما شهادتی که نقطه کمال انسانی معرفی‌شده، «شهادت ارادی» است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: شهید عماد مغنیه تمام عمرش در جهاد گذشت و فرزندش نیز به شهادت رسید؛ او هم طراح، هم مباشر و هم مجری بود، از ابتدا در مسیر شهادت قرار داشت، شهادت برایش آرزو نبود بلکه نقطه نهایی کمال بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تنها آرزوی شهادت داشتن درست نیست، خدمت به اسلام و مسلمین  هدف اصلی انسان  است، نقطه کمال این است که در خط اسلام با همه توان بایستیم، مجاهده کنیم، خدمت کنیم و در نهایت جانمان را در راه اسلام از دست بدهیم و شهید شویم، شهادت مقصد است اما مسیر بسیار مهم است.

وی گفت: شهدا سرمایه‌های دین بودند، کسانی که مجاهده کردند، برای اسلام تلاش کردند و در نهایت هستی خود را فدا کردند، ازاین‌جهت است که شهدا ارزشمند هستند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: باید حواسمان باشد که شهدا بازخواست کننده ما هستند پس اول باید از مادرانشان که هستی خود را به‌پای فرزندشان ریختند و آن فرزند جانش را فدای اسلام کرد، تقدیر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: صرف فرزند شهید بودن ارزش و فضیلت نیست بلکه فضیلت فرزندان شهدا در تداوم راه پدرشان است.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *