زنان و مردان باید در کنار هم شهر را بسازند

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: زنان و مردان باید در کنار هم شهر را بسازند و امیدوارم زنان ما فقط حق انتخاب نداشته باشند، شانس انتخاب شدن را هم داشته باشند.

شهناز رمارم در جشن «مهربانو» که در بوستان کوهسنگی و به همت شهرداری منطقه 8 مشهد برگزار شد، بیان کرد: مساله زنان بیش از 50 سال است که در دنیا مطرح شده و تا قبل از سرمایه‌داری، زنان در کنار مردان کار می‌کردند.

وی افزود: بحث خانه‌داری زنان زمانی پیش آمد که محیط کار از محیط خانه دور شد و بحث زن خانه‌دار مطرح شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی 65 درصد صندلی‌های دانشگاه در اختیار زنان قرار گرفته، اما از این تعداد تنها 12 درصد آنان مشغول به کار هستند.

رمارم ادامه داد: این تعداد کم شاغل شدن بانوان آسیب‌هایی به دنبال دارد؛ وقتی دختری تخصص می‌گیرد و در زمینه‌ای مهارت های لازم را کسب می‌کند اما بازار کاری برایش وجود ندارد دچار مشکلات روحی شده و به سمت افسردگی می‌رود.

وی گفت: اگر قرار است سیستم به مدارش برگردد باید زنان هم در کنار مردان دیده شوند. زنان در کنار مردان این شهر را بسازند. به امید روزی که برابری جنسیتی را در همه سطوح ببینیم. امیدوارم زنان ما فقط حق انتخاب نداشته باشند، شانس انتخاب شدن را هم داشته باشند.

شهردار منطقه 8 مشهد نیز در این مراسم تصریح کرد: حضرت زهرا (س) والاترین بانوی و تعالیم ایشان بهترین الگوی مطلوب زنان است؛ مادران این سرزمین به عنوان مربیان آموزش و پرورش جامعه در هشت سال دفاع مقدس جلوه پر فروغ زن مسلمان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

حجت فرقانی اضافه کرد: در سالروز ولادت مادر عشق و آفتاب و در تکریم پیروان صدیق آن حضرت افتخار بزرگی برای مدیریت شهری است در تکریم مادران شهید که خود اسوه ایثار و مقاومت هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *