جایزه برنامه تلویزیونی حقه‌ای برای سرکیسه کردم افراد ساده لوح

فرمانده انتظامی مشهد از کلاهبرداری حیله گرانه از شهروندان ساده لوح تحت عنوان جایزه برنامه تلویزیونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «اکبر آقا بیگی» در تشریح این پرونده گفت: جوان 34 ساله‌ای به نام حمزه با تنظیم دادخواستی به کلانتری شفا مشهد مراجعه کرد و اظهار داشت: ساعت 19:45 چند روز قبل فردی ناشناس با شماره تلفن 53———0921 با او تماس تلفنی برقرار کرده و با این ادعا که از صدا و سیما تماس می‌گیرد وانمود می‌کند که شما برنده یک سفر معنوی شده‌اید.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: عامل این اقدام مجرمانه که احساسات پاک طعمه خود را به بازی گرفته بود از او می‌خواهد که برای دریافت کمک هزینه این سفر معنوی به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک در محل زندگی خود مراجعه کند.

سرهنگ آقا بیگی گفت: جوان 34 ساله که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید بلافاصله به دستگاه عابربانک مراجعه و سپس متهم او را سؤال پیچ کرده و اطلاعات شماره حساب بانکی‌اش را می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شاکی پرونده در این لحظه متوجه می‌شود که مبلغ 29 میلیون و 995 هزار و 103 ریال از حساب عابربانکش برداشته شده و به حساب دیگری که با مشخصات یک زن می‌باشد واریز شده است.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: مرد 34 سال با شماره تلفن مورد نظر تماس می‌گیرد اما متهم با این ادعا که مبلغ به اشتباه از حساب بانکی او برداشته شده، قول مساعد می‌دهد که مبلغ به حساب برگشت می‌شود.

سرهنگ اقا بیگی اظهار داشت: شاکی پرونده که پس از چند ساعت متوجه می‌شود اغفال شده برای پیگیری شکایت خود به کلانتری مراجعه کرده و تحقیقات گسترده پلیس مشهد در این رابطه برای شناسایی و دستگیری متهم پرونده و روشن شدن چگونگی ماجرا ادامه دارد.

وی تاکید کرد: به شهروندان هشدار می‌دهیم که فریب اینگونه تماس‌های تلفنی که با ادعای برنده شدن جایزه همراه است را نخوردند و به این موضوع توجه داشته باشند که در هیچ مسابقه و برنامه‌ای برای تحویل جایزه از شهروندان نمی‌خواهند که به دستگاه عابربانک مراجعه کند و این خواسته خود دال بر قصد و نیت کلاهبرداری و فریبکاری افراد تماس گیرنده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *