توزیع 11 هزار اصله نهال رایگان در منطقه 2

شهردار منطقه 2 مشهد از توزیع 11 هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته درختکاری در سطح منطقه خبر داد.

جلال قربانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به منظور اطلاع‌رسانی برنامه‌های منطقه 2 در هفته درختکاری برگزار شد، بیان کرد: منطقه 2 مشهد 236 هکتار فضای سبز دارد که این متراژ سرانه 3.98 مترمربعی را برای ساکنان ان به ارمغان آورده است.

وی افزود: در حال حاضر 100 بوستان در منطقه 2 مشهد فعال است که از این تعداد دو بوستان بزرگ شهری شامل حجاب با متراژ 9.9 هکتار و بوستان پردیس با 17 هکتار در این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه 2 مشهد تصریح کرد: در سال جاری نیز 12 هزار و 345 اصله درخت و 5446 اصله درختچه در سطح منطقه کاشته شده است.

قربانی همچنین در خصوص برنامه‌های هفته درختکاری در منطقه بیان کرد: به مناسبت هفته درختکاری از امروز تا 15 اسفندماه هر روز یک برنامه درختکاری برای اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کاشت نهال در مدرسه نابینایان تقوا برای دانش‌آموزان، کاشت نهال در شهرک نجف ویژه خانواده‌ها و مهدهای کودک، کاشت نهال در میدان معراج ویژه خانواده شهدا، کاشت نهال در توس 55 ویژه ورزشکاران، برگزاری مراسم عمومی درختکاری در روز 12 اسفندماه در بوستان محله اسماعیل‌آباد ویژه بسیجیان و مسوولان شهری، کاشت نهال در بوستان پردیس، کاشت نهال در موسسه خیریه فتح‌المبین و کاشت نهال در بوستان پردیس از جمله برنامه‌های هفته درختکاری است.

شهردار منطقه 2 مشهد اضافه کرد: در این مراسم‌ روزانه به طور متوسط 100 تا 400 اصله نهال کاشته خواهد شد.

قربانی با اشاره به توزیع رایگان نهال به شهروندان ادامه داد: در این طرح بالغ بر 11 هزار اصله نهال از امروز 8 اسفندماه تا 15 اسفند ماه در سه نقطه میدان جانبار، میدان فردوسی و بوستان حجاب به شهروندان اهدا می‌شود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در تاریخ‌های یاد شده از ساعت 9 تا 14 برای ثبت‌نام به آدرس‌های مذکور مراجعه کنند.

 

احداث 88 هزار مترمربع فضای سبز

شهردار منطقه 2 مشهد در خصوص توزیع مناسب فضای سبز در بین نقاط مختلف منطقه گفت: سرانه فصای سبز تنها درخت نیست بلکه چمن، درختچه و… را نیاز شامل می‌شود لذا سعی کردیم با اولویت مناطق کم‌برخوردارتر و با توجه به اعتبارات توزیع عادلانه فضای سبز را داشته باشیم.

قربانی همچین در ادامه با اشاره به اینکه تلاش داریم تا پروژه‌های فضای سبز ناتمام را به اتمام برسانیم، تصریح کرد: در حال حاضر 8 پروژه فضای سبز با متراژ 88 هزار مترمریع و با اعتبار 78 میلیارد ریال در سطح منطقه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل پارک محلی توس 66، پارک خطی حاشیه کال خیام پشت بوستان حجاب، پارک شهید چراغچی، فاز 2 پارک خطی شهید چراغچی، پارک اسماعیل‌آباد، پارک خطی خیام شمالی، بازپیرایی آیلند ساجدی، آیلند حمزه، بوستان حجاب و بازپیرایی آیلند بولوار ولیعصر از جمله این پروژه‌ها است.

 

نصب 3 المان فرهنگی در منطقه 2 مشهد

شهردار منطقه 2 مشهد همچنین در ادامه به اقدامات استقبال از بهار 97 اشاره کرد و گفت: در طرح استقبال از بهار سال گذشته در سطح منطقه 2 مشهد یک میلیون بوته گل کاشته شد اما امسال با افزایش 2 برابری بالغ بر یک میلیون و 785 هزار بوته گل در منطقه کاشته خواهد شد.

قربانی اضافه کرد: به طور متوسط در طرح استقبال از بهار 97 به ازای هر شهروند در منطقه 2 مشهد 3 بوته گل کاشته خواهد شد.

وی گفت: همچنین در طرخ گلگاری سطح شهر 31 نقطه در منطقه 2 مشهد گل‌کاری خواهد شد که سال گذشته 8 نقطه بوده است.

شهردار منطقه 2 مشهد تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به رنگ‌آمیزی 11 هزار مبلمان پارکی و 991 مترمریع فضای مسقف سطح بوستان‌ها، برگزاری 30 عنوان برنامه در حوزه فرهنگی، نصب 3 المان فرهنگی توسط مدیریت امور هنری و 2 المان توسط منطقه 2، احیای مجدد نقاشی دیواری میدان فردوسی، مرمت و اصلاح جداول و جوی‌ها و رنگ آمیزی کلیه جدول از جمله برنامه‌های استقبال از بهار 97 است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *