به دنبال معجزه

در حالی که بیست و پنج هفته از هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران می‌گذرد مشکی‌پوشان با تنها 15 امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده است. حال تیم دوست داشتنی مشهد این روزها خوب نیست و هر روز با گذشت زمان بر وخامت حالش افزوده می‌شود.

تیمی که با منحل شدن ابومسلم یاد آن تیم را به نوعی زنده کرد، اما هیچ وقت ذره‌ای به آن تیم نه چندان قدیمی دوست داشتنی شبیه نبود. تیمی که در این فصل چهار بار نیمکتش عوض شده، تقریبا هر شش هفته یک بار. تیمی که هر شش هفته یک مربی عوض می‌کند آیا می‌تواند موفق باشد؟ عدم نتیجه گیری یک تیم نتایج زیادی می‌تواند داشته باشد و اکنون و در این برهه از زمان وقت پرداختنش نیست.

حتی نگاهی گذرا به بازی‌های این تیم در هفته‌های مختلف چند چیز را برای ما به روشنی مشخص می‌کند. روش گل خوردن! حمله از سمت چپ و راست خط دفاعی، پاس کات بک، یک بغل پای ساده. این روش بهترین روش گل زنی به تیمی است که در قعر جدول جا خوش کرده است. شاید با رفتن رضا شربتی دفاع مشکی‌پوشان به این آشفتگی بزرگ رسیده که خیلی راحت تیم‌ها وارد محوطه می‌شوند و به گل می‌رسند.

نبود بازیساز! کمبود یک بازیساز خوب در تیم مشکی‌پوشان مشهود است، شاید تا قبل این مصطفی احمدی نقش خوبی به عنوان یک بازیساز داشته، اما وی هم از آن حالت خوب و شادابش خارج شده و این موضوع نیز مشکی‌پوشان را به چالش کشیده است.

نبود مهاجم شش دانگ! یونس شاکری بازیکنی نیست که خود توپ را جلو ببرد و شوت بزند یا به راحتی گل بزند. شاید اگر از جناحین برای این بازیکن سانتر خوبی نشود وی گلی نخواهد زد تا آن جایی که مدافع باید برای مشکی‌پوشان گل بزند.

 

تمام احتمالات ماندن در لیگ

با تمام این حرف‌ها آن‌ها برای بقا به 8 امتیاز نیاز دارند، اما در این صورت، آن‌ها با سپیدرود فعلی هم امتیاز می‌شوند و باتوجه به احتمال بالای کسب امتیاز توسط سپیدرود در 5 هفته باقی مانده، مشکی‌پوشان ملزم به کسب امتیاز بیشتر هستند.

اگر سپیدرود همچون بقیه هفته‌های لیگ باشد، احتمالا 4-5 امتیاز به دست می‌آورد و در این صورت، مشکی‌پوشان تنها در شرایطی که در لیگ ماندگار می‌شود که همه دیدارهایش را با پیروزی پشت سر بگذارد، اتفاقی سخت اما ممکن. حال نگاهی به حریفان تیم مشهدی بیاندازیم.

این تیم در هفته بیست و ششم میزبان استقلال خوزستان خواهد بود، سپس در تهران به مصاف آبی‌های تهران می‌رود، بازی بعدی را برابر سایپا برگزار می‌کنند، در هفته ما قبل پایانی دربی را با پدیده دارند و اگر تمام این‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارند، در حساس‌ترین بازی فصل‌شان به مصاف سپیدرود می‌روند.

همانطور که مشخص است، کار مشکی‌پوشان بسیار سخت است و حتی نگاهی به نام حریفان این تیم روی کاغذ نیز کار بقا را غیر ممکن نشان می‌دهد، اما آن‌ها حالا چاره‌ای جز تلاش کردن ندارند و باید با تمام توان بجنگند.

 

دنیا که به آخر نرسیده

محمدرضا عباسی درباره دیدار تیم‌های صنعت‌ نفت آبادان و مشکی‌پوشان خراسان که با شکست سنگینِ ۴ بر یک تیم مشهدی همراه بود, اظهار داشت: فوتبال خوبی بود. صنعت نفت تیم قدرتمندی است و خیلی خوب فوتبال بازی می‌‌کرد، اما مشکل همیشگی ما در این بازی هم ادامه داشت و توپ‌های‌مان وارد دروازه حریف نشد. در کل از تلاش بچه‌ها در این بازی راضی هستم.

وی درباره اینکه با این شکست وضعیت برای تیم مشکی‌پوشان در جدول رده‌بندی خطرناک و احتمال اینکه مشکی‌پوشان مشهدی به لیگ دسته اول سقوط کنند بیشتر شده است, تصریح کرد: باقدرت برنامه‌های‌مان را ادامه می‌دهیم و امیدواریم با اضافه شدن سرمربی جدید, شرایط بهتری داشته باشیم. کارمان روی کاغذ بسیار سخت است، اما هنوز شانس داریم. نا امید نشده‌ایم و تا آخرین لحظه می‌جنگیم. اگر سقوط هم کنیم دنیا به آخر نرسیده و دوباره تلاش می‌کنیم تا به لیگ برتر برگردیم. همان‌طور که قبلاً از لیگ دسته دو به لیگ برتر آمدیم, بازهم برمی‌گردیم. امید وجود دارد و زندگی ادامه خواهد داشت. ابتدا تلاش می‌کنیم که تیم سقوط نکند، اما اگر هم افتاد تلاش می‌کنیم خیلی زود به لیگ برتر برگردیم. به‌ هرحال مسابقات است و باید دو تیم سقوط کنند. ما تلاش‌مان را می‌کنیم همان‌طور که تاکنون به اندازه خودمان تلاش کر‌ده‌ایم.

مالک باشگاه مشکی‌پوشان درباره معرفی سرمربی جدید این تیم خاطر نشان کرد: خودتان درنظر بگیرید الان مربیان خوب و کارآمد همه تیم دارند و سرکار هستند و مربی کاربلدی که بتواند در این شرایط به ما کمک کند بیرون نمانده است. برای همین مجبوریم فعلاً با صبر و تأمل ادامه دهیم تا مربی پیدا کنیم که هم در این پنج بازی باقی مانده به ما کمک کند و هم در فصل آینده، چه در لیگ برتر باشیم و چه در لیگ دسته اول. سرمربی آینده باید این اعتماد را به ما بدهد که اگر در لیگ ماندیم باید برای فصل بعد یک تیم خوب داشته باشیم و اگر هم افتادیم بتواند تیم را بلافاصله به لیگ برتر برگرداند.

عباسی درپاسخ به این سؤال که سرمربی جدید چه زمانی معرفی می‌شود, گفت: سعی می‌کنیم تا روز سه‌شنبه هفته آینده و قبل از آغاز تمرینات‌مان سرمربی جدید را انتخاب کنیم.

 

تیم ما از اول خوب بسته نشده است

آرمین رهبر مربی تیم مشکی‌پوشان بعد از شکست تیمش مقابل صنعت نفت، گفت: اختلاف دو تیم این تعداد گل نبود. می‌خواستیم از فضای پشت دفاع صنعت نفت استفاده کنیم.

وی افزود: داوری در مورد خطاهایی که منجر به گل شد سختگیرانه عمل کرد. تیم ما مریض است. نمی‌دانم چرا نتایج به این شکل رقم می‌خورد. به هر دلیلی تیم ما اول فصل خوب بسته نشده است. ما از تمام پتانسیل‌مان استفاده کردیم. بعد از مصدومیت دو بازیکن از همه پتانسیل‌مان استفاده کردیم. باز هم خیلی از گل‌ها را نزدیم و با هر اشتباهی به بدترین شکل تنبیه شدیم.

رهبر با اشاره به قضاوت داور دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: داوری بسیار سختگیرانه بود و آن ضربه‌ای که منجر به گل صنعت نفت شد، در موردش تصمیم درستی گرفته نشد.

مربی مشکی‌پوشان در مورد اینکه آیا تیمش در لیگ می‌ماند، عنوان کرد: دو بار دیگر هم این تجربه را داشتیم و امیدوار هستم بمانیم.

 

 

گزارشی از حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *