استفاده از نخبگان در جهت اقتصاد روستایی

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از نیازهای اساسی امروز روستاها تکمیل چرخه اقتصاد است و از نخبگان می‌خواهم تا به صورت جدی در این حوزه ورود کنند.

علی رضا رشیدیان در دومین نشست هم اندیشی نخبگان روستایی استان مقیم تهران و در حاشیه سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری کشور ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و زاد روز امام راحل (ره)،  افزود: خود باوری رمز پیروزی انقلاب اسلامی است که در سایه همراهی و همدلی ملت ایران محقق شد.

وی با بیان این که عمل به آموزه‌های بنیانگزار فقید انقلاب اسلامی، ما را به سمت استقلال، آبادانی، کمال، توسعه و عدالت رهنمون می کند؛ تاکید کرد: طی عمر با برکت انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای مطلوبی در حوزه‌های مختلف بوده ایم.

استاندار خراسان رضوی، ارتقا شاخص‌های برخورداری روستاها را از جمله ی این دستاوردها برشمرد و افزود: اگر چه با نقطه مطلوب فاصله داریم ولی در مسیر درستی در حال حرکت هستیم.

رشیدیان به اقدامات چشمگیری که در حوزه روستایی خراسان رضوی صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: علی رغم این که جمعیت روستایی کشور طی سال‌های 90 تا 95 کاهش داشته، این روند در استان شاهد رشد 6 دهم درصدی و تحقق مهاجرت معکوس بوده است.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی و احادیث ائمه معصومین (ع)، خاطر نشان کرد: بزرگ نکردن مشکلات، نا امید نشدن از شرایط، تقویت همدلی و روان سازی و بهبود روابط از جمله تاکیداتی است که به تقویت همبستگی منجر خواهد شد و از این طریق مسائل راحت تر حل و فصل می شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که همه مردم ایران با هر سلیقه و گرایش سیاسی، دغدغه عزت، سربلندی، توسعه، امنیت، برقراری عدالت و آرامش کشور را دارند؛ گفت: تمامی اجزا حاکمیت اعم از دولت و مجلس و قوه قضائیه و مجموعه ی نظام نیز در این راستا در حرکتند.

رشیدیان با اشاره به اهتمام دولت و مجلس و همراهی بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای روستایی، افزود: باید از این فرصت به وجود آمده، بهره برداری  لازم برای رونق تولید و اشتغال در روستاها،  صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: این تسهیلات بدون سهمیه بندی و محدودیت به طرح‌های اقتصادی روستایی واجد شرایط و دارای توجیه اقتصادی، پرداخت خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *