استان در عرضه فرآورده های گوشتی سالم است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان این که وجود سیل عظیم زائران خراسان رضوی، استانی سالم در زمینه عرضه فرآورده های گوشتی است، گفت: باید در حوزه های مختلف برای خدمت رسانی به زائران آماده باشیم و یکی از بخش های مهم، امنیت غذایی است.

سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم افتتاحیه طرح تشدید نظارت های بهداشتی استان در ایام نوروز افزود: سالانه ۲۸ میلیون زائر وارد استان میشود که سال گذشته ۸ میلیون زائر در ایام نوروز وارد مشهد شده اند و پیش بینی می شود این میزان امسال 10 درصد رشد داشته باشد.

معاون استاندار با بیان اینکه ۱۵ هزار مرکز عرضه فرآورده های دامی در استان وجود دارد اظهار داشت: خراسان رضوی با وجود ۴۸ کشتارگاه صنعتی و سنتی، ۲ هزار و ۲۰۰واحد مرغداری گوشتی، ۲۵۰ واحد تخم گذار  و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد طیور مجاز، قطب تولید کشور است.

حسینی افزود: با این وجود و قرار گیری استان در ۵ مسیر مهاجرت پرندگان ، ۴۳ نقطه خطر پذیر و ورود ۲۰ هزار پرنده مهاجر  یکی از جدیدترین مرکز بالقوه آسیب پذیری آنفولانزای پرندگان است.

وی در پایان گفت: امید است با تمهیدات فراهم شده، در عرصه های مختلف به ویژه در سلامت غذا توفیق خدمت به زائران و مجاورین را داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *