«آیت‌الله عبادی» به خاطر هیچ جریانی مسیرش را تغییر نداد

امام جمعه مشهد گفت: صداقت و استقامت مرحوم آیت‌الله عبادی در خط مستقیم باعث شد که ایشان به خاطر هیچ جریان سیاسی و جلب رضایت دیگران مسیر خود را تغییر ندهد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمهدی عبادی که در بیت ایشان با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا برگزار شد، افزود: این یک  اقدام بسیار ارزشمندی است که یاد این عالم بزرگوار تجلیل شود.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات یاد گذشتگان فقط تجدید خاطرات گذشته و گاهی اوقات ارتباط 14 ساله با یک عالم و عنصر فرزانه است که انسان  امروزش را در این بستر قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه یاد بعضی از افراد، انسان را به یاد امروز خود می‌اندازد، گفت: آیت الله عبادی یک پهنه عظیم از عنصر با فضیلتی‌ است که انسان در ذهنش به صورت تابلو مجسم شده و امروزش را با این تابلو تطبیق می‌کند که اگر مطابقت یافت، من آدم سعادتمندی هستم و اگر نه باید به فکر حرکت‌هایی بیفتم که خودم تطبیق دهم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ترسیمی که ما از آیت‌الله عبادی داریم در حوزه اجتماعی و فردی قابل تامل در زندگی امروز است و این به معنی‌است که انسان در مقام گذشت از خیلی مسائل و امتیازات در عرصه زندگی می‌تواند خوشبخت‌تر زندگی کند.

وی افزود: مشکل امروز در زندگی فردی نگاه انسان در حوزه پول و اقتصاد است که اینها زندگی را بهتر می‌کند و البته این طور نیست چرا که ترسیم تابلوی مرحوم عبادی این است که انسان در وضعیت ساده خود زندگی خوش و خرمی دارد .

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تجرد از بسیاری موقعیت‌ها باعث آرامش انسان می‌شود اضافه کرد: زندگی فردی آیت‌الله عبادی این مسئله را تداعی می‌کند که اگر بنا باشد از عرض و طول زندگی زده شود و پالایش‌های زندگی را در شکل پیرایش دربیاورید، آسایش بیشتر خواهد شد و اگر انسان اطراف خودش را توسعه دهد ناآرامی و سختی زیادتر می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: آشنایی من با آیت‌الله عبادی به 56 سال قبل برمی‌گردد که در آن زمان هر دو در بیرجند بر منبر می‌رفتیم تا اواخر عمر ایشان که با هم مراوده داشتیم زهد و طلبگی ایشان تفاوتی نکرد.

وی تصریح کرد: زندگی اجتماعی آیت‌الله عبادی مانند زندگی فردی زاهدانه بوده و در فراز و نشیب‌های زندگی سیاسی ایشان همواره در یک خط مستقیم استقامت داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مسئله زاهدان که در آن دو جریان بیرجندی و زابلی حضور داشتند، اضافه کرد: صداقت و استقامت مرحوم عبادی در خط مستقیم باعث شد به خاطر هیچ جریان سیاسی و جلب رضایت دیگران مسیر خود را تغییر ندهد.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: آیت‌الله عبادی از زمان درس‌ خواندن در نجف تا زمانی که به قم آمدند و بعد امام جمعه مشهد شدند در یک صراط مستقیم قرار داشتند و یک خط سیاسی بدون تغییر را دنبال کردند.

وی ادامه داد: در عرصه زندگی اجتماعی و سیاسی چه زمانی که شاگرد امام بودند و چه دوران‌های بعدی همان نگرش صراط مستقیم را دارا بودند که این ویژگی باید در برابر بینش ما قرار گیرد.

امام جمعه مشهد افزود: از مرحوم عبادی برای ما فقط خاطره نمانده است بلکه تابلوی زندگی ایشان برای ما نصب العین است که در حوزه فردی و اجتماعی از این تابلوی ترسیم استفاده کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *