آزادسازی 52 هکتار از اراضی ملی در چناران

روز گذشته با حضور دادستان چناران و فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان دیگر، 52 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی که قبلا توسط فردی تصرف شده بود، رفع تصرف شده و به بیت‌المال برگشت داده شد.

در حاشیه این مراسم، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: سیاست این اداره بر حفظ اراضی منابع طبیعی است و ما تلاش می‌کنیم، این منابع را در این استان به خوبی حفظ کنیم.

امین رمضانیان با اشاره به آزادسازی 52 هکتار از اراضی منابع طبیعی در روستای اخلمد چناران، ادامه داد: این اراضی در سال‌های گذشته توسط فردی تصرف شده بود که اقدام به ساخت استخر با عرض دیواره یک متر و لوله‌گذاری گسترده‌ای انجام داده، یک میلیارد هزینه کرده است که امروز پس از گذشت چند سال آزادسازی انجام گرفت و رفع تصرف شد.

وی به تصرفات سال گذشته در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: سال گذشته، 1700 هکتار در این استان توسط دامداران و افراد دیگر به عناوین مختلف از اراضی منابع طبیعی مورد تصرف قرار گرفته بود که در سال 96 با تقویت نیرو و افزایش گشت‌زنی یگان و تقویت اعتبار تا امروز این تصرفات به 1000 هکتار کاهش پیدا کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش 1.5 حریق نسبت به سال گذشته در اراضی این استان، افزود: فصل حریق از ابتدای فروردین ماه امسال شروع می‌شود و تا آبان ماه ادامه دارد که سال گذشته در خراسان رضوی، 845 هکتار حریق داشته‌ایم، با استفاده از آموزش این امسال به 1.5 نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

رمضانیان بیشترین تصرفات اراضی ملی را در شهرهای مشهد – طرقبه و شاندیز – چناران و فریمان دانست و متذکر شد: با توجه به اینکه از نظر ارزش ریالی این شهرها از ارزش بالاتری برخوردار است، سود جویان بیشترین تصرفات را در این شهرها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی با اداره منابع طبیعی، اضافه کرد: همکاری خوبی بین ما وجود دارد و 250 نفر از پرسنل نیز توسط دستگاه قضا آموزش دیده‌اند که به‌زودی کارت ضابطی آنها صادر می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *