فرش قرمز عمان برای واحدهای صنعتی

در سفر سومین هیات اعزامی مدیران واحدهای تولیدی خراسان رضوی به عمان راه های همکاری تجاری و تولید مشترک در این کشور بررسی شد .

در این سفر که به منظور مذاکره با مسوولان عمانی و بازدید از مرکز تجارت ایرانیان انجام شد ، هیات اعزامی در دیدار با سفیر ایران در عمان ، نایب رییس بانک صحار،مدیر توسعه تجارت منطقه ویژه اقتصادی دقم عمان و تنی چند دیگر از مسوولان این کشور راههای همکاری مشترک برای صادرات کالاهای ایرانی را بررسی کردند .

در این دیدار ها نایب رییس بانک صحار از آمادگی بانک های عمانی برای پشتیبانی از واحدهای صنعتی ایرانی برای سرمایه گذاری دراین کشور و انجام مبادلات مالی خبر داد و مدیر توسعه تجارت منطقه ویژه اقتصادی دقم عمان هم از سرمایه گذاری ها مشترک در این منطقه استقبال کرد .

سازمان منطقه ویژه اقتصادی دقم سازمانی دولتی است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و اختیارات و مسئولیت های توسعه و اداره منطقه برای تبدیل شدنش به قطب دریایی و ترانزیت و تجارت منطقه ای، مجموعه ای مهم برای صنایع صادراتی و مقصد گردشگری جذاب در دریای عرب، به این سازمان سپرده شد.

همچنین بدین منظور، دولت عمان بودجه ی عمومی قابل توجهی در دقم سرمایه گذاری کرده و چندین پروژه استراتژیک را برای گشودن پتانسیل های اقتصادی منطقه به انجام رسانده است، از جمله: یک بندر بازرگانی چند منظوره، یک مرکز تسهیلاتی برای تعمیر و نگهداری کشتی، یک نیروگاه، یک مرکز آب شیرین کن آب و چندین جاده ارتباطی.

منطقه دقم بسته های مشوق سرمایه گذاری و کاهش مالیات را با هدف گسترش محیط تجاری برای بخش خصوصی و بهبود وضعیت رقابتی، به سرمایه گذاران ارائه می دهد. فاصله منطقه ازاد دقم تا مسقط ۶۰۰ کیلومتر اعلام شده و دارای کمپ استقرار کارگران ، هتل ، بیمارستان و سایر امکانات لازم است. این هیات همچنین از پروژه مرکز تجارت ایرانیان بازدید کرد .

گفتنی است در پی آغاز ثبت نام از واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان برای حضور در این مرکز، تعداد قابل توجهی از شرکت های صادرات محور ثبت نام کرده اند.
پروژه مرکز تجارت ایرانیان در مسقط پس از مطالعات لازم، مذاکرات و ایجاد زیرساخت ها توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری و بزودی طی آئینی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مرکز مجهز که به کانونی برای صادرات کالاهای برتر ایرانی تبدیل خواهد شد، ۵ هزار مترمربع وسعت داشته و دارای امکاناتی چون انبار، خطوط ارتباطی، محل اسکان، ترانسپورت، ترخیص و تحویل کالا، دفاتر تجاری و سایر امکانات لازم است.

image_print
56 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *