اعطای تسهیلات به 13هزار طرح اشتغالزای خرد و خانگی

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 13 هزار و 130 طرح اشتغال‌زای خرد و خانگی در سطح استان از تسهیلات بانکی مصوب برخوردار شده اند.

علی رسولیان افزود: در مجموع حجم کل تسهیلات اعطایی به این حوزه یک هزار و 890 میلیارد ریال است  که به افراد معرفی شده به بانک از سوی  کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی استان و صندوق کارآفرینی امید، پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس تا کنون 710 میلیاررد ریال تسهیلات به 4749 طرح اقتصادی معرفی شده از سوی صندوق کار آفرینی امید اعطا شده است که بخشی از طرح‌ها مربوط به اشتغال خرد و بخشی دیگر هم طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا هستند.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌های اشتغال خرد و خانگی کمیته امداد هم 850 میلیارد ریال در قالب بیش از 5000 طرح جذب شده است.

رسولیان ادامه داد: 534 میلیارد ریال تسهیلات نیز تا کنون به طرح‌های اشتغال‌زای خرد بهزیستی خراسان رضوی اعطا شده است.

وی اضافه کرد: در طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کسب و کار استان هم تا کنون 87 درصد از سهمیه تعیین شده که حدود 5 هزار نفر بوده، جذب شده  است.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تصریح کرد: سهمیه تعیین شده برای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان در دو هزار و 130 میلیارد ریال و  مهلت جذب آن مرداد ماه  تعیین شده است که در این راستا استان تلاش می‌کند در 4 ماهه اول سال 97 سهمیه تعیین شده را جذب کند.

رسولیان تاکید کرد: نگاه به طرح‌های دارای پشتیبان و اشتغال‌زایی که از سوی دانش‌آموختگان ارائه می‌شود؛ دارای اولویت است.

وی گفت: ضمن آنکه بانک‌ها باید چارچوب‌های تضامین را به صورت کامل رعایت کرده و اطلاع‌رسانی‌های کاملی پیرامون این تسهیلات در سطح استان توسط مسئولان انجام شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *