110 اثر تاریخی خراسان رضوی نیازمند مرمت اضطراری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ضرورت اجرای مرمت و بازسازی اضطراری برای 110 اثر تاریخی این استان خبر داد.

مرجان اکبری گفت: پارسال تعداد این آثار 180 مورد بود که با اجرای اقدامات مرمتی فوری و رفع خطر برای 70 اثر، این آثار از فهرست اضطراری خارج شدند اما هم اینک 110 اثر تاریخی ملی دیگر در مناطق و شهرستانهای مختلف خراسان رضوی به مرمت فوری واضطراری نیاز دارند.

وی افزود: امسال تاکنون برای 50 اثر از این تعداد برنامه مرمتی طراحی و در دست اجرا است. امید می رود تا پایان سال بتوان آثار دیگری را برای مرمت فوری در دستور کار قرار داد، در غیر این صورت مرمت و رفع خطر از بقیه آثار در سال آینده انجام می شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: از جمله آثار تاریخی فهرست مرمت فوری امسال می توان به آرامگاه عبدالرحمن گهواره گر و پل چشمه گیلاس در چناران، ورودی شماره دو قنات قصبه گناباد، مجموعه تاریخی بابالنگر خوشاب، مزار کبودانی خواف، مصلای طرق و مسجد تاریخی گناباد، رباط شوریاب و برنامه حفاظتی سنگ نگاره های طرقبه شاندیز اشاره کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *