کارآفرین باشیم

در جامعه کنونی از حیث شغلی عمده افراد و خصوصاً جوانان بدنبال 2 شاخصه هستند؛ «کار راحت و درآمد زیاد»

در بین جوانان تحصیل کرده دو مورد فوق عرصه را برای پیدا نمودن کار تنگ کرده و جوانان کمتر به سراغ هر شغل و یا هر درآمدی می‌روند و اعتقاد ندارند که می‌بایست سعی و تلاش کنند تا موفقیت عاید آنها گردد. جوانان و حتی دیگر شهروندان.

در حال حاضر بدنبال این هستند که جائی استخدام شده و حقوق بگیر باشند. سمت و سوی جامعه از لحاظ اقتصادی به سمت کلرمندی رفته و افراد حاضرند حقوق کمی بگیرند ولی به آن کم بسنده کرده و فعالیت خاص و ایده ویژه‌ای را پرورش نداده و اصطلاحاً کارآفرین نیستند.

در واقع اکثر افراد در انتخاب شغل بدنبال پذیرش دغدغه‌های کارآفرینی نیستند و دردسرهای آن را به هیچ قیمتی نمی خرند.

جامعه پویا صرفاً با کارآفرینی شکوفا می‌شود. اقتصاد فردی، اقتصاد خانواده و اقتصاد جامعه زمانی می‌توانند قوت بگیرد که در موضوعات مختلف و با هدف ایده‌های جدید و نوآوری شغلی، کسب و کارهای خلاق و شغل‌های جدید به وجود آید. در کارآفرینی از نیروها و منابع انسانی دیگر استفاده شو د و روح تازه‌ای در کالبد اقتصادی جامعه دمیده می‌شود.

جمله جالبی است که: «اگر برای خود فکری نداشته باشی برای تو فکر خواهند کرد…..»

در واقع اگر کارآفرین نباشی باید برای دیگران کارکنی که متأسفانه اینکه جوانان برای دیگران کار کنند و کارمند دیگران باشند خیلی غرور و غیرت و تعصب جوانان را قلقلک نمی دهد. البته بخشی از این روند برمی گردد به این که جوانان با اصول و مبانی کسب و کارهای نوین آشنا نیستد.

توصیه می‌شود با شرکت در همایشها و کارگاههای مرتبط با “کسب و کارهای خلاق” و کارگاههایی که در این موضوعات تشکیل می‌گردد سطح آگاهی و اطلاعات خود را افزایش داده و کارآفرین واقعی باشید.

 

 

عباس قاسمی

مدیر دپارتمان دوره‌های کسب و کار و بازار سرمایه فرااندیشه نوین

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *