پیام‌رسان‌های داخلی سرویس‌دهی مناسبی ندارند

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهنای باند موردنیاز برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی در کشور وجود دارد، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی سرویس‌دهی مناسبی نسبت به حجم مخاطب ایرانی ندارند.

رمضانعلی سبحانی‌فر درباره وضعیت فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی در کشور گفت: اگرچه ایجاد بستر برای فعالیت گسترده پیام‌رسان‌های داخلی موضوع بسیار مهمی است اما متاسفانه بستر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در کشور فراهم نیست؛ یا به درستی استفاده نمی‌شود.

عضو کمیته تعیین عضو مصادیق مجرمانه تصریح کرد: از یک سو شبکه‌های اجتماعی داخلی سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی مناسبی نسبت به حجم زیاد مخاطب ایرانی را نداشته و توانایی پوشش جامعه ایرانی را ندارند و از سوی دیگر برای توسعه و گسترش این پیام‌رسان‌ها باید اعتماد مردم جذب شود و عدم استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی در زمان فیلتر تلگرام نشان‌دهنده عدم اعتماد مردم به آنهاست.

وی بیان کرد: پیام‌رسان‌های داخلی به جهت نداشتن امکانات و بستر مناسب نتوانستند توجه و نظر مردم کشور را جلب کنند؛ پیام‌رسان‌های داخلی باید تقویت شوند تا خدمات و سرویس‌های بهتری ارائه دهند و مردم انگیزه استفاده از آنها را داشته باشند.

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در ادامه تاکید کرد: در کشور پهنای باند مورد نیاز برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی همانند آنچه در اختیار تلگرام قرار گرفته وجود دارد؛ تلگرام از پهنای باند داخل کشور استفاده می‌کند بنابراین پیام‌رسان‌های دیگر نیز می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

سبحانی‌فر با اشاره به ویژگی پیام‌رسان مناسب، ادامه داد: پیام‌رسان‌های داخلی باید از امنیت کافی برخوردار باشند هم‌چنین باید تمام مسائل اخلاقی را رعایت کنند و از نشر مطالبی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هم‌خوانی ندارد امتناع ورزند.

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در پایان افزود: امکاناتی که برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی نیاز است نظیر پهنای باند مناسب در کشور وجود دارد و باید با پشتکار و تلاش مداوم به درجه‌ای مطلوبی از کیفیت برسند تا بتوانند جامعه مخاطب ایرانی را به درستی پوشش دهد.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *