نشان مقاومت بر سینه پدیده‌ای‌ها

مکافات پدیده بودن!

پدیده، نیم فصل اول لیگ برتر هفدهم را با ۲۴ امتیاز به پایان رساند. اما حالا و پس از گذشت ۷ هفته از نیم فصل دوم، جلوی اسم آنها عدد ۲۳ به عنوان امتیاز دیده می شود! اتفاقی نادر که البته در فوتبال ایران تازه نیست.

نتایج اخیر پدیده به هیچ عنوان شباهتی با نتایج نیم فصل اول این تیم ندارد. شرایط روحی شاگردان مهاجری پس از کسر ۶ امتیاز و البته جدایی هافبک ملی پوش و تاثیرگذارش هنوز به روزهای خوش ابتدای فصل برنگشته و انگار قرار هم نیست به این زودی‌ها برگردد.

پدیده‌ای‌ها آنجا که نباید به عقب بازگشته و شبیه همان تیمی شده‌اند که در فصول گذشته به بودن در رده‌های میانی جدول دلخوش بود، در حالی که چنین عقب گردی برای تیمی که نه تنها هر امتیازش، بلکه حضور در سطح اول فوتبال کشور را با چنگ و دندان به دست آورده چیزی شبیه فاجعه است. اما چه می‌شود کرد که این فاجعه رخ داده تا تیمی که می‌رفت برای اولین بار استان خراسان را صاحب سهمیه آسیایی کند، بخاطر سهل انگاری مدیران سابق، در شرایط بحرانی قرار گیرد تا جایی که برخلاف نیم فصل اول رویایی که با برتری بر استقلال و سپاهان و تراکتورسازی همراه بود، پدیده این روزها نیم فصل دوم فاجعه باری را پشت سر می‌گذارد و احتمالاً آرزوی پایان هرچه زودتر لیگ را دارد.

شاید سرنوشت پدیده به دست و پنجه نرم کردن با فاجعه عادت کرده باشد. تیمی کاملاً خصوصی که با وجود مشکلات فراوان شرکت سرمایه گذارش سرپا ماند تا نفس تیم‌داری خصوصی همین قدر بی‌رمق، اما پابرجا باقی بماند. تیمی که به هیچ وزرات خانه، ارگان یا کارخانه دولتی وابستگی ندارد و در واقع از معدود باشگاه‌های ایران است که به طور اصولی حتی در رده‌های پایه اداره می‌شود.

وقتی به مشکلات پیش پا افتاده این تیم دقت کنید خواهید فهمید آن‌ها صرفاً از نبود حمایت ضربه می‌خورند. تیمی که بین ورزشگاه ثامن و امام رضا(ع) پاس کاری می‌شود، به طوری که در عرض یک هفته چند بار محل مسابقه‌اش تغییر می‌کند، اجازه تمرین در زمینی که در آن میزبان است ندارد، درآمدهایش به جایی غیر از جیب باشگاه می‌رود، اجازه خرج کردن ندارد و اگر هم چنین اجازه‌ای پیدا کند باید برای آن چند برابر معمول وقت صرف کند، تقوی را به راحتی از دست می‌دهد و یک نیم فصل زمان می‌برد تا بتواند جایگزینی برایش بیاورد، در حالی که همه تیم‌ها در نیم فصل دوم در پی جذب بازیکن و بهبود نقاط ضعفشان می‌روند بهترین مهره خط میانی‌اش را از دست می‌دهد، شش امتیاز را به باد می‌دهد، بدون آنکه حتی یک نفر مواخذه شود و …

خودتان را جای مهاجری و شاگردانش بگذارید. آیا با این وضع، انرژی و انگیزه‌ای برای رسیدن به موفقیت باقی می‌ماند؟

کسی چه می‌داند، شاید اگر کسی در ایران دلش برای فوتبال خصوصی می‌سوخت و فیفا را از مکافات‌هایی که پدیده در تیم‌داری با آنها دست به گریبان است آگاه می‌کرد، فدراسیون جهانی فوتبال به جای کسر شش امتیاز، چند امتیاز هم به تیمی که حضورش لیگ‌برتر را به سمت حرفه‌ای شدن می‌برد هدیه می‌داد و نشان مقاومت در حفظ تیم را بر سینه کریمویی مدیرعاملی که مورد بی‌مهری حمایتی مدیران جدید شرکت پدیده در تیم‌داری قرار گرفته می‌دوخت!

 

اتفاقات خارج از مستطیل سبز است

حمیدرضا کریمویی مدیرعامل باشگاه پدیده گفت: پانادیچ به درخواست خود مهاجری به کادر فنی اضافه شده و حضور وی به جای مهاجری در راس کادر فنی صحت ندارد. ما به صورت کامل از مهاجری حمایت می‌کنیم چون او سال‌هاست در پدیده زحمت می‌کشد.

وی افزود: مهاجری بعد از بازی روز گذشته انتقاداتی را مطرح کرده و باشگاه هم به دنبال حل مسائل مالی است. ما سعی کردیم در این چند سال ثبات را مدنظر قرار دهیم و قطعا پدیده طی هفته‌های آینده مشکلات خود را پشت سر خواهد گذاشت.

کریمویی ادامه داد: پدیده سال‌های گذشته مشکلاتی به مراتب بیشتر از این‌ها داشت، اما با تلاش کادر فنی و بازیکنان توانست مشکلات را پشت سر بگذارد. در کسب نتایج ضعیف تیم هم مسائل مختلفی دخیل بوده که قطعا در هفته‌های آینده این مشکلات حل خواهد شد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ایگور پانادیچ قرار است به جای مهاجری به عنوان سرمربی انتخاب شود، گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و مهاجری با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. همه تلاش ما این است که تیم در مصاف با پاس جم به نتیجه مطلوب برسد و از این شرایط خارج شویم. پانادیچ به درخواست خود مهاجری به کادر فنی اضافه شده و آنها رابطه بسیار خوبی با هم دارند. ما هم باید به عنوان مدیران باشگاه شرایط مالی را بهبود ببخشیم هر چند معتقدم نتایج تیم خیلی خوب نبوده و این نتایج هواداران را ناراحت کرده است. از سوی دیگر معتقدم این نتیجه‌گیری ضعیف به دلیل مسائل خارج از مستطیل سبز اتفاق افتاده هر چند کادر فنی باید تلاش بیشتری انجام دهد و ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد اتفاقی در پدیده رخ دهد باید از زبان من باشد اما من اعلام می‌کنم صد در صد از کادر فنی حمایت می‌کنیم و امروز و فردا هم جلساتی را با کادر فنی برگزار خواهیم کرد تا مشکلات را ریشه‌یابی کنیم.

 

تصمیمی درباره تغییر مدیریت گرفته نشده است

مدیر عامل گروه شرکت های بین المللی پدیده درباره اینکه آیا تغییرات مدیریتی در باشگاه پدیده قرار است صورت گیرد و همچنین آیا قرار است پانادیچ جایگزین رضا مهاجری شود، گفت: هدف ما در مجموعه گروه‌های شرکت‌های پدیده پویایی و پیشرفت است و در هر یک از گروه‌های زیر مجموعه که این موضوع مشاهده نشود تغییرات صورت می‌گیرد، بنابراین باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده هم از این قائده مستثنی نیست، البته درحال حاضر تصمیمی درباره تغییرات مدیریتی این باشگاه گرفته نشده است.

ابوالفضل انتظاری، درباره اینکه فکر می‌کنید دلیل نتایج بد اخیر تیم چه بوده و مهاجری اعلام کرده اعضای این تیم به طور میانگین 30 درصد دریافتی داشته‌اند و حمایت‌های مالی لازم صورت نگرفته، تاکید کرد: تیم مدتی است تحت تاثیر شوک ناشی از کسر 6 امتیاز قرار گرفته است، ضمن اینکه باید دلیل نتایج اخیر تیم بررسی شود. در مورد مسائل مالی هم از باشگاه حمایت شده است. درباره میزان پرداختی‌ها هم در ریز جزئیات قرار ندارم و باید این موضوع را از مسئولان باشگاه پیگیر شوید اما چیزی که مسجل است این است که تقریبا همه باشگاه‌های فوتبال کشور شرایط مشابهی دارند.

مدیرعامل گروه شرکت‌های بین المللی پدیده خاطر نشان کرد: درباره اینکه آیا قرار است پانادیچ جایگزین مهاجری شود یا سایر مسائل فنی تیم هم من از جزئیات آن اطلاع نداشته و باید از مسئولان باشگاه بپرسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *