«مردان ویفری زنان اسپاگتی»

مردان ویفری؟ ویفر دقیقا همان شکلی است که یک مرد در زندگی با آن مواجه می‌شود!

فکر و ذهن مردان به جعبه‌هایی تقسیم شده که فقط و فقط ظرفیت یک موضوع را دارد. وقتی مردی مشغول به کار است تنها یکی از جعبه‌های او در فعالیت است. دانشمندان علوم اجتماعی این پدیده را «جداسازی» می‌نامند، به عبارت دیگر قرار دادن زندگی و مسیولیت‌ها در محفظه‌های کوچک‌تر.در مقایسه با این رویکرد، زنان به زندگی مانند بشقابی از اسپاگتی نگاه می‌کنند. اگر به بشقاب اسپاگتی نگاه کنید، با رشته‌های زیادی روبه رو خواهید شد و حتی ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، رشته دیگری را دنبال کنید. زنان اینگونه با زندگی روبه رو می‌شوند.

هر موضوعی به نحوی به موضوعات دیگر متصل شده است. برخلاف مردان، زندگی برای زنان بیش از یک بعد در آن واحد است.زنان به همین دلیل، نسبت به مردان در انجام چند فعالیت بهتر عمل می‌کنند. درست به همین دلیل است که زنان در هنگام گفت‌وگو جنبه‌های منطقی، احساسی، ارتباطی و روحی مسایل را بهم ربط می‌دهند و با صحبت‌های طولانی می‌توانند مسایل را درک کنند. چرا که اینگونه رشته‌های درهم پیچیده را می‌توانند جدا کنند.در همین حال مردان به صورت جداگانه و شخصی به سراغ جعبه‌های خود می‌روند و بررسی‌شان می‌کنند».

تفاوت بین زنان و مردان و چگونگی تفکر آنها درباره مسایل ممکن است باعث اختلاف شود. چرا که آنها به یک مسئله مشترک به شکلی متفاوت نگاه می‌کنند و این را نمی‌دانند! این کتاب به درک و شناخت این تفاوت‌ها کمک می‌کند.

«مردان ویفری زنان اسپاگتی» نوشته بیل و پم فارل با ترجمه بهزاد پزشکی در 2۶۱ صفحه و به قیمت 18۹۰۰ تومان را انتشارات نسل نواندیش منتشر کرده است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *