بارش برف و باران و احتمال آبگرفتی در خراسان رضوی

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر در این استان هشدار داد.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، با توجه به تحلیل نقشه ها و مدلهای هواشناسی انتظار می رود از امروز این استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی واقع شود که ضمن افزایش ابرناکی و وزش باد شدید، منجر به بارش باران و برف در بیشتر نقاط استان خواهد شد.

بر پایه این پیش بینی ها انتظار می رود از عصر روز دوشنبه با تقویت و گسترش ناپایداری ها بارش‌ها به شکل رگبار توام با رعد و برق و با احتمال بارش تگرگ در اغلب نقاط خراسان رضوی رخ دهد که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان دور از انتظار نیست.

بر پایه گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از روز دوشنبه بر شدت وزش باد در سطح استان افزوده می شود، به طوری که در برخی ساعات وزش باد شدید و به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی همراه با گرد و خاک و کاهش دید خواهد بود.

همچنین در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی بارش ها به شکل باران و برف پیش بینی می شود که با توجه به شدت وزش باد احتمال کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی معابر و همچنین اختلال در شبکه حمل و نقل استان وجود دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *