قهر بتن‌ها جواب داد

یکشنبه راننده‌های میکسر در مشهد در اعتراض به کم بودن هزینه حمل و عدم توجه به حقوق و خواسته‌هایشان در منطقه مجیدیه مشهد دست به اعتصاب زدند. موضوعی که روزنامه «صبح امروز» در گزارشی به آن پرداخت و مسئولین انجمن بتن وعده پی‌گیری این موضوع را در جلسه‌ با نمایندگان شرکت‌ها، میکسرها و مسئولین مربوط دادند.

در ادامه پی‌گیری‌های مروبط به این موضوع گفت‌وگویی ترتیب دادیم با دبیر انجمن صنفی کارفرمایی بتن و قطعات بتنی خراسان رضوی ک

 

به دنبال راهکار قانونی هستیم

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی بتن و قطعات بتنی خراسان رضوی گفت: در جلسه‌ای که روز دوشنبه با مسئولین انجمن و نمایندگان شرکت‌ها برگزار شد راهکارهای قانونی برای افزایش تعرفه بررسی شد.

سعید قاضی‌خانی افزود: در این که انجمن با افزایش هزینه حمل تراک میکسرها موافق است شکی نیست اما ما بدنبال یک راهکار قانونی هستیم چرا که از طرفی با نظر استاندار محترم کسی فعلا حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد و از طرفی ما از سال ۹۳ در بحث حمل افزایش قیمت نداشته ایم.

 

سه شرکت از طرف خود هزینه حمل را بالا بردند

وی اضافه کرد: در این جلسه سه شرکت که دو شرکت از آن‌ها عضو انجمن هستند، صورت‌جلسه‌ای را با نمایندگان تراک میکسرها امضا کردند و قیمت حمل میکسرها را از طرف خود و بدون تغییر در نرخ انجمن، بالا بردند.

وی تصریح کرد: قرار بر این شد که متعاقبا بررسی و آنالیزهای لازم صورت بگیرد. هزینه دقیق حمل‌و نقل توسط همکاران ما در انجمن و نمایندگان تراک میکسرها مشخص شود. همچنین از جمع‌بندی و آنالیز نتیجه برای سازمان حمل‌ونقل فرستاده شود تا پی‌گیری‌های لازم توسط آن‌ها انجام شود.

قاضی‌خانی ادامه داد: تاکنون نرخی که شرکت‌ها از مشتریان دریافت می‌کردند، نرخ انجمن یعنی 11هزار و 500 تومان بوده است اما با کسر هزینه‌ بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های جانبی به راننده بین 10تا 10 هزار و 500 تومان پرداخت می‌شده است. طی توافقی که در جلسه صورت گرفت هملهنگ شد تا از این به بعد شرکت‌ها مبلغ 13هزار تومان خالص را به پیمانکاران حمل‌ پرداخت کنند.

وی در خصوص رایزنی برای تعلیق قانون سقف تناژ اظهار کرد: در بحث تعلیق فعلی سقف تناژ بار برای تراک میکسرها نیز صحبت‌هایی شد اما سازمان راهداری با بیان این که این موضوع کاملا قانونی است و باید رعایت شود. همچنین با مذاکره برای تعلیق این قانون برای مدتی کوتاه مخالفت کرد.

 

حق توقف یا تردد؟

قاضی‌خانی در بحث جریمه میکسرها برای توقف گفت: موضوع حق توقف میکسرها در شهر موضوعی است که اختلاف نظر انجمن بتن، اداره حمل و نقل و پلیس راهنمایی و رانندگی است و هنوز حل نشده است. ما مجوزی را برای تردد تراک میکسرها با امضای مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می‌کنیم. اما گاهی راهنمایی و رانندگی این ایراد را وارد می‌کند که این مجوز تردد است و نه توقف!

وی افزود: این ایراد منطقی نیست چرا که تراک میکسر نمی‌تواند در حرکت بتن را تخلیه کند و این مجوز بدین معنی است که این خودروها می‌توانند مسافتی را در شهر کند، بعد توقف و بتن را تخلیه کند. این ایراد به نظر چندان منطقی نمی‌آید و برای حل آن باید با راهنمایی و رانندگی مذاکره شود که این موضوع هم در دست پی‌گیری است.

 

تصمیم‌های فعلی موقت است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی بتن و قطعات بتنی خراسان رضوی در پایان گفت: تمام تصمیم‌ها در خصوص قیمت حمل تراک میکسرها به صورت موقت و فعلی گرفته شده و پس از انجام آنالیز و بررسی‌های لازم اگر همین قیمت بدست آمد ابلاغ رسمی خواهد شد اما همه چیز پس از ارسال نتیجه بررسی‌ها برای سازمان حمل‌ونقل و پی‌گیری این سازمان قطعی خواهد شد. ما نیز در تلاش هستیم هر چه سریعتر این بررسی‌ها را انجام داده و در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل قرار دهیم.

 

 

سرویس اقتصادی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *