شعبه مرکزی «بیمه حکمت صبا» در خراسان رضوی افتتاح شد

شعبه مرکزی بیمه حکمت صبا در استان خراسان رضوی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران بیمه حکمت، مدیران بانک حکمت ایرانیان و مقامات لشکری افتتاح شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دکتر غلامحسین چایچی نصرتی مدیرعامل بیمه حکمت صبا، امیر سرتیپ دوم مجید زارع جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و تعدادی از مدیران و کارگزاران بیمه حضور داشتند.

 

بیمه حکمت صبا

امیر سرتیپ چایچی در ابتدا اشاره‌ای به قدمت تاریخی استان خراسان رضوی کرد وگفت: استان خراسان رضوی بخش بزرگی از خراسان تاریخی است و نقش بزرگی در تمدن بشری دارد. این منطقه در دوران کهن و قبل از اسلام و همچنین در دوران بعد از اسلام نقش مهمی در پیشرفت تمدن اسلامی داشنه است، آن‌هم به‌خاطر حضور انسان‌های فرهیخته، دانشمند و اندیشمندی چون فردوسی بزرگ است که زبان فارسی را پاس داشته است. اکنون در جوار حرم امام رضا(ع) خیر و برکت در این شهر دیده می‌شود و حرم رضوی قبله‌گاه شیعیان جهان است و مشهد به‌عنوان قطب گردشگری قرار دارد.

وی گفت: استان خراسان رضوی علاوه بر قطب گردشگری، 93 شهرک صنعتی دارد و از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور در استان خراسان رضوی قرار دارد. در هرصورت قصد داشتیم هشتمین شعبه را به یمن وجود امام هشتم(ع) در مشهد افتتاح کنیم و بنا به دلایلی شعبه هشتم را در شیراز افتتاح کردیم و امروز نهمین شعبه را در مشهد افتتاح نمودیم.

سرتیپ چایچی اشاره‌ای به رابطه بین بانک‌ها و بیمه‌ها کرد وگفت: بین بانک و بیمه پیوندی ناگسستنی وجود دارد و در حقیقت الان بیمه حکمت صبا آخرین شرکت جامع بیمه بازرگانی که مجوز آن در اسفند سال 95 صادر شده است، ولی ریشه شرکت بیمه صبا در 18 سال قبل در بیمه صبا که بنده تاسیس کردم در بنیاد تعاون وجود دارد. وی افزود: آن زمان چهار تا شرکت بیمه دولتی بودند و دوستان نظر داشتند که بیمه‌های دولتی نمی‌تواند نقش‌آفرین باشند و بیمه‌های خصوصی در این زمینه باید فعال شوند و مقدمات آن در دولت و ناجا به‌بحث گذاشته شد.

مدیرعامل بیمه حکمت صبا گفت: در بازار پر‌رقابت بیمه که در استان خراسان رضوی وجود دارد، اولین شعبه استان را افتتاح می‌کنیم تا با انتخاب و کمک نمایندگان و کارگزاران بتوانند فرهنگ و بازار بیمه را جذب کنند. شرکت بیمه حکمت در بین 32 شرکت بیمه خصوصی با 154 هزار سهامدار حقیقی توانسته است به فعالیت بپردازد.

وی در ادامه گفت: در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و سوییس توجه آن‌ها به بیمه‌های زندگی خیلی بیشتر است و با توجه به وضعیت معیشتی مناسبی که دارند به بیمه اهمیت زیادی می‌دهند، متأسفانه در سبد خانوار ایرانی این ارقام بیمه دیده نمی‌شود. در مطالعات آماری نشان داده می‌شود خانواده ایرانی 20 برابر هزینه پرداخت بیمه صرف مصرف دخانیات می‌کند. وی تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه در استان خراسان رضوی 37/2 است و از میانگین کشوری 2.2 مقداری بیشتر است ولی باید افزایش پیدا کند. از دیگر  برنامه‌های بیمه صبا دوره های آموزشی بیمه برای فرزندان پرسنل ارتش و استفاده از پتانسیل آن‌ها در بدنه بیمه خواهد بود.

 

 

گزارشی از مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *