راهپیمایی 22بهمن به نص قرآن، بزرگترین عبادت است

امام جمعه مشهد گفت: راهپیمایی دو روز آینده، نمایش قدرت مردم در این نظام و پایمردی مردم پای این نظام است؛ برادران و خواهران، شما در حال عبادت هستید، رو به قبله نشستید و در حال انجام فریضه الهی هستید، راهپیمایی روز یکشنبه به نص صریح قرآن بزرگ‌ترین عبادت است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و نهادهای سیاسی اجتماعی توصیه کردند، من می‌گویم بالاتر از این‌ها، نص صریح آیه 120 سوره مبارکه توبه می‌گوید راهپیمایی 22 بهمن بالاترین عبادت است، عناصر متحجری که به این انقلاب نگرویدند و در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نمی‌کنند، اگر به خدا و قران معتقدند، با فضیلت‌ترین عبادت را از دست می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دهه فجر و مقارن با سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی هستیم، حال و هوای کشور و جامعه ما را حال و هوای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی فراگرفته است؛ این سی و نهمین فجر انقلاب است و قدم در چهلمین سال انقلاب قدم می‌گذاریم، انقلابی که به‌صورت یک انسان 40 ساله به اوجی از کمال و قدرت طی 40 سال رسیده است.

 

ضرورت تربیت نسل سوم و چهارم انقلاب

وی به اهمیت شناخت ماهیت انقلاب برای نسل جدید انقلاب تأکید کرد و گفت: به نظر من امروز برای عزیزان ما مخصوصاً نسل سوم و چهارم انقلاب شناخت سه مطلب مورد توجه است؛ مطلب اول، شناخت ماهیت انقلاب است، آنچه در روایت‌های صدا و تصویر همه‌ساله در سالگرد پیروزی انقلاب از ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی مردم متدین و وابستگی‌های به مقام ولایت و امام روایت می‌شود، همه‌ساله رسانه‌ها و صداوسیما ارائه می‌دهند.

علم‌الهدی افزود: برای عزیزانی که آن روز را ندیدند و دوران سیاه نظام ستم‌شاهی را با همه فلاکت‌ها، بدبختی‌ها، مخمصه‌ها و فشار زندگی ندیدند، حتی 8 سال دفاع مقدس را درک نکردند و امام را نیز زیارت نکردند، برای این نسل ما، شناخت ماهیت این انقلاب قابل اهمیت است.

وی حرکت مردم را در راستای خواست و رضای خدا دانست و تصریح کرد: از همه حرف‌ها، تواریخ و خاطرات گذشته، اصل انقلاب یک‌چیز بود، تطبیق رضایت مردم و رضایت خدا و حرکت مردم در جهت رضای خدا، این اصل ماهیت انقلاب ماست؛ مردم چیزی خواستند که خدا آن را می‌خواست و در جهت تحقق این خواست، مردم با سینه خشک به استقبال گلوله داغ حرکت کردند با تکیه‌بر خدا، این اصل انقلاب ما است و این انقلاب جز این هیچ ماهیتی ندارد.

 

مردم پایه اصلی پیروزی انقلاب

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: مردم نقش داشتند اما مردم به‌عنوان خداخواهی، دین‌خواهی و عشق به اهل‌بیت پیغمبر قدم در این مسیر گذاشته و وارد این عرصه شدند والا هیچ عاقلی سینه‌اش را در مقابل گلوله داغ قرار نمی‌دهد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما دوپایه دارد، هم در پیروزی‌اش و هم در تداومش، یک پایه انقلاب مردم‌اند، مردم این انقلاب را خواستند، سرپا کردند و پایش ایستادند؛ پایه دوم انقلاب، امداد غیبی خدا است، خدا هم این مردم را کمک می‌کند و لذا 40 سالگی انقلاب فرارسیدن و. دشمن به‌هیچ‌وجه نتوانست حریف انقلاب ما در دنیا شود.

علم‌الهدی با بیان این‌که 40 سال است دشمن با همه توان به دنبال شکست دادن انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: برادران و خواهران جوان، دشمن از اول پیروزی انقلاب در این 40 سال نه‌تنها دشمن بلکه دنیای کفر و الحاد هرچه توانستند با انقلاب ما جنگید، آمریکا جلوی قضیه بود اما پشت سرش اروپا بود، جریان الحادی غرب و شرق بود، مزدورهای آمریکایی در منطقه بودند، این‌ها در طول این 40 سال هرچه داشتند از فساد، پول، فتنه، توطئه، تخصص‌های جامعه‌شناسی و سیاسی، همه این‌ها را به کار گرفتند و شکست خوردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *